چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
 استراتژی ضدتروریسم عامل خودسانسوری دانشجویان مسلمان در بریتانیا

حوزه/ یک مطالعه جدید که توسط دانشگها سواس لندن به همراه دیگر دانشگاه‌ها انجام شده نشان داد دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها هنگام صحبت درباره اسلام و مسلمانان خودسانسوری می‌کنند و منزوی شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، یک مطالعه جدید نشان داده که استراتژی به اصطلاح ضدتروریسم دولت انگلیس باعث تقویت کلیشه‌های منفی در مورد اسلام و مسلمانان شده و همین امر سبب خودسانسوری و انزوای دانشجویان مسلمان در دانشگاه‌های این کشور گردیده است.

طبق مطالعه‌ای که روز دوشنبه توسط دانشگاه سواس لندن به همراه دانشگاه‌های لنکستر، دورام و کاونتری منتشر شد ، دانشجویانی که از استراتژی ضدتروریسم دولت بریتانیا با نام «جلوگیری» حمایت می‌کردند، تقریبا سه برابر بیشتر از کسانی که مخالف این استراتژی بودند، اسلام و مسلمانان را دشمن غیرمسلمانان می‌دانستند.

این مطالعه همچنین نشان داد دانشجویانی که رادیکال شدن را به عنوان مشکل در محوطه دانشگاه می‌دیدند ، چهار برابر بیشتر معتقد بودند که مسلمانان سهم ارزنده‌ای در زندگی اجتماعی بریتانیا نداشته‌اند.

در این میان ۴۳ درصد از ۲۰۰۰ دانشجویی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اسلام را دین ضدّ زن تصور می‌کردند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها خود را در حین بحث و گفتگو درباره اسلام سانسور می‌کنند تا از سوء ظن علیه خودشان و بقیه جلوگیری کنند. تنها یک چهارم از پاسخ دهندگان گفتند که احساس می‌کنند که کاملاً آزاد هستند که نظرات خود را درباره اسلام در چارچوب دانشگاه بیان کنند.

ماتو مهمان، یکی از نویسندگان گزارش، در مقاله‌ای با عنوان «دموکراسی» آزاد نوشت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها می‌توانند اقدامات بیشتری برای مقابله با ریشه‌های اسلام هراسی انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که در حفظ نژادپرستی همدست نیستند. به عنوان مراکز تفکر انتقادی‌، دانشگاه‌ها از ظرفیت و وظیفه اخلاقی برخوردار هستند تا به این تعصبات پذیرفته شده اخیر رسیدگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha