شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب امنیت متعالیه

حوزه/ کتاب «امنیت متعالیه» به قلم نجف لکزایی و از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «امنیت متعالیه» به قلم نجف لکزایی و از سوی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، «ظرفیت سنجی علوم اسلامی برای پشتیبانی از نظریه امنیت متعالیه: ویژگی ها و روش ها»، «اقتدا به پیامبر اعظم (ص) در کشف نظریه امنیت متعالیه»، «ظرفیت سنجی دلالت های امنیتی انسان شناسی حکمت متعالیه»، «ظرفیت سنجی و مستندات امنیت متعالیه در اندیشه امام خمینی (ره)»، «ظرفیت سنجی و مستندات امنیت متعالیه در اندیشه علامه جوادی آملی»، «ظرفیت سنجی و مستندات علل اربعه امنیت در اندیشه آیت الله شهید بهشتی»، «ظرفیت سنجی راه های تحصیل امنیت متعالیه در اندیشه استاد مطهری»، «ظرفیت سنجی و مستندات رویکرد فقهی امنیت متعالیه در سنت مطالعات فقهی»، «ظرفیت سنجی و مستندات رویکرد تجربی امنیت متعالیه در سنت مطالعات سیاست نامه ای» و «امنیت متعالیه به مثابه یک نظریه» از فصول این کتاب است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

بحث اصلی اثر حاضر تشریح ویژگی ها و توضیح مبانی نظری دیدگاه اسلامی امنیت در قالب نظریه امنیت متعالیه است. در نوشته حاضر با رویکرد نظریه پردازی و روش استنباطی-استنادی، مبنای مفهومی و نظری نظریه اسلامی امنیت به بحث گذاشته می شود.

ظرفیت سنجی منابع، متون و آثار علمای اسلامی برای ارائه نظریه اسلامی امنیت و پاسخ به پرسش های اصلی نظریه امنیت با رویکرد اسلامی و طرح ویژگی های نظریه امنیت متعالیه در محورهای مفهوم، ابعاد، سطوح، مرجع، دوست و دشمن، روش تحصیل و راهکارهای استراتژیک امنیت از دیگر مباحثی است که در این کتاب پی گرفته شده است.

اصطلاح متعالیه به مبنای فلسفی این نظریه و نگاه توحیدی در آیه «تعالوا الی کلمة سواء» اشاره دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha