چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پس از ماه‌ها تعطیلی مسلمانان اسکاتلند به مساجد بازگشتند

حوزه/ پس از ماه‌ها تعطیلی مساجد اسکاتلند به دلیل شیوع ویروس کرونا، چندین مسجد در سرتاسر اسکاتلند، البته با حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی، درهایشان را به روی نمازگزاران گشودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مساجد سرتاسر اسکاتلند پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، روز چهارشنبه ۱۵جولای بار دیگر بازگشایی شده و این اقدام با استقبال نمازگزاران روبرو شد.

تعطیلی مساجد اسکاتلند در ماه مه آغاز شده بودند و مسلمانان را وادار کرده بود که در منازل‌شان به اقامه نماز بپردازند و بسیاری از اینکه ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر را قادر به اقامه نمازهای جماعت در مساجد نبودند، ناراحت و افسرده شده بودند.

در حالی که چیزی به عید سعید قربان باقی نمانده، مسجد الحکمت در آبردین و مرکز اجتماعی آن بازگشایی شده‌اند و مومنین برای برپایی نمازها به این مرکز اسلامی بازگشتند.

با وجود بازگشایی مسجد، بانیان می‌گویند که قوانین فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی همچنان باید رعایت شوند.

فاروک دورانی، از مسجد الحکمه در این باره به خبرنگاران گفت: روز اول بسیار شلوغ و در عین حال مهیج بود. زمانه سختی برای همه بوده است ، به ویژه کسانی که به تنهایی زندگی می کنند ، بسته شدن مساجد در ایام رمضان و عید سعید فطر بر تنهایی آن‌ها افزود.

وی گفت: با این وجود در هنگام تعطیلی مساجد، ما خدمات مجازی ارائه می‌دادیم و جامعه برای کمک به یکدیگر بسیار عالی عمل کردند. مردم بسیار صبوری کرده‌اند و بسیار عالی است که دوباره پیش هم بازگشته‌ایم، البته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و این تسکین بزرگی برای همه بوده است.

 او خاطرنشان کرد:  رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم است و ما اطمینان می‌یابیم که نمازهای جماعت با حفظ فاصله و رعایت بهداشت برگزار شوند.

گفته می شود مسجد شهر اینورنس و مرکز آموزش و پرورش اسلامی هایلند نیز پس از هفته‌ها تعطیلی برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده‌اند. مسجد مرکزی شهر دندی نیز روز چهارشنبه درهایش را به روی نمازگزاران گشود. در انگلستان ، مساجد پس از گذشت سه ماه از بسته شدن در ۱۵ ژوئن ، درهای خود را دوباره باز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha