شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمیته امداد

حوزه/ معاون فرهنگی کمیته امداد کشور گفت: مهم‌ترین هدف کمیته امداد ایجاد حس خودباوری در مددجویان به منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد کشور به همراه آقای مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد قزوین با مدیر حوزه علمیه قزوین دیدار کرد.

حجت الاسلام جعفری در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه حجت الاسلام مولایی، معاون فرهنگی کمیته امداد قزوین، گفت: انصافاً در زمان حضور وی در قزوین تلاش‌های خوبی در جهت ارتباط بین حوزه علمیه قزوین و کمیته امداد انجام شد که جای تقدیر و خدا قوت دارد و امیدواریم حضور وی در کمیته امداد کشور منشأ خیرات و برکات فراوانی باشد.

وی افزود: کمیته امداد شجره طیبه و یادگار ارزشمند امام راحل است که در طول چهار دهه فعالیت در راستای برچیدن ریشه‌های محرومیت کوشیده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: مهم‌ترین هدف کمیته امداد ایجاد حس خودباوری در مددجویان به منظور شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه کار و تلاش است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ ضمن دستگیری معنوی و هدایتگری مردم، در امر سامان دهی معیشت نیازمندان پیش قدم بودند و تعامل کمیته امداد با روحانیت ثمرات ارزشمندی داشته است.

وی اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد باید فرهنگ کار و تلاش، کارآفرینی و استقلال طلبی در مردم نهادینه شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور بیان کرد: کمیته امداد تلاش می‌کند که ارتباط خود با علما و روحانیون را تقویت و استمرار بخشد.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه، برای آموزش کارکنان کمیته امداد در زمینه مسائل اعتقادی و فرهنگی و همچنین ارتقای ظرفیت‌های دینی و اعتقادی در میان مددجویان، فرصت مغتنمی است؛ از این  رو تلاش می‌شود این ارتباط تقویت شود.

در ادامه مهرعلی حق گویان، مدیر کل کمیته امداد قزوین بیان کرد: هیچ نیازمندی با دست خالی از کمیته امداد خارج نمی شود و اعتقاد داریم اگر بتوانیم برای مددجویان مسکن مناسب فراهم کنیم اما غالباً هزینه‌ها به جای صرف در حوزه مسکن در مسیر تأمین معیشت قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد قزوین با اشاره به اینکه توانمندسازی به شکل عام در دستور کار کمیته امداد قزوین قرار دارد اظهار کرد: نیازهای مددجویان از ابتدای ورود تا زمان خروج از کمیته امداد مرحله به مرحله شناسایی شده و اقدامات توانمندسازی براساس توانایی و ظرفیت خانواده‌ها برنامه‌ریزی می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha