دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جواد (ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آوج با بیان این که علم، دانش و بزرگ منشی از خصوصیات بارز امام محمدتقی(ع) است، گفت: سیره آن حضرت نیز پرورش فرهنگ کلامی، اخلاقی و اعتقادی در جامعه بود.

حجت الاسلام اکبر شعبانلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تسلیت شهادت حضرت امام محمدتقی(ع)، گفت: امام محمدتقی(ع) به عنوان الگویی شایسته از بخشش و بردباری برای پیروانش است، ایشان با بینش والای خود در مناظره های علمی، همگان را متحیر می ساخت و  عالمانه به دفاع از جایگاه امامت و حقانیت خویش می پرداخت.

وی افزود: مردم پس از امام رضا(ع) نورانیت امامت را در چهره امام جواد(ع) مشاهده کردند، درباره حقانیت ایشان به یقین رسیدند، در قرآن نیز اشاره می شود که حضرت یحیی(ع) در خردسالی به نبوت رسید و امام جواد(ع) هم به آن حضرت تشبیه می شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج عنوان کرد: به طور کلی امویان و عباسیان از رشد و شکوفایی مکتب اهل بیت(ع) و خاندان امامت می ترسیدند و سعی می کردند تا محبوبیت ائمه(ع) در میان مردم زیاد نشود

حجت الاسلام شعبانلی عنوان کرد: علم، دانش و بزرگ‌منشی از خصوصیات بارز امام محمدتقی(ع) است که الگویی برای پیروان راستینش است.  

وی ادامه داد: شیوه مبارزه این امام همام(ع) با روش فرهنگی، علمی و اخلاقی بود و ایشان می کوشید تا معارف اهل بیت(ع) را در میان مردم ترویج دهد و با استفاده از فضایل اخلاقی همچون کمک و رسیدگی به فقیران و ضعیفان به پرورش فرهنگ کلامی، اخلاقی و اعتقادی در جامعه بپردازد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha