جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در دیدار طلاب حافظ و قاری مدارس علمیه قزوین گفت: هدایت‌های قرآنی ماندگار و پایدار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از طلاب حافظ و قاری قرآن کریم که در مدارس علمیه قزوین تحصیل می کنند، اظهار کرد: رابطه بین تقوا و قرآن بسیار جدی است و قرآن به هر کسی که با تقوا وارد عرصه‌های قرآنی نشود، دست رد می زند .

وی با بیان اینکه خداوند همه انسانها را با حداقل تقوا آفریده است، تصریح کرد: همه انسانها ملتزم به فطریاتی هستند که تقوا محسوب می‌شود و آنقدر عمل به خوبی‌ها و کناره‌گیری از بدی‌ها جدی است که به آموزش نیاز ندارد و همه از آن برخوردار هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدا در سوره انفال فرموده اگر انسان اهل تقوا شود، قدرت تشخیص پیدا می‌کند و بین حق و باطل، صحیح و غلط و زشت و زیبا صاحب تشخیص می‌شود و هر چه انسان تقوای بیشتری داشته باشد، قدرت تشخیص بیشتری خواهد داشت و بصیرت نیز از همین مقوله است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در سوره رعد آمده است آیا کسانی که خودشان به این نتیجه و درک رسیده‌اند که قرآن حق است، مانند آنهایی هستند که به این درک نرسیده و کور هستند!؟ این آیات اهمیت فهم و درک قرآن را به خوبی نشان می‌دهد.  

وی افزود: هدایت‌های قرآنی ماندگار و پایدار است و خداوند نیز فرموده هر چه خدایی شود، ماندگاری پیدا می‌کند و جاودانگی فعالیت‌های ما نیز بستگی به این دارد که از منیت‌ها فاصله پیدا کرده و خدایی شویم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: در سوره نور خداوند فرموده است؛ خدا هر کسی را بخواهد هدایت می‌کند و در حقیقت با این کلام ما را تشویق می‌کند تا لیاقت و شایستگی این را که مورد عنایت و توجه خدا قرار گیریم در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدا فرموده هر کسی را خدا نورانی نکند، هیچ نوری ندارد و هر چه از نور الهی برخوردار شویم می‌توانیم دیگران را نیز روشن و هدایت کنیم. هر چه قدر با عشق و محبت قرآن زندگی کنیم می‌توانیم به دیگران نیز گرمای قرآنی را منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان از فعالیت‌های قرآنی طلاب و برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه قزوین قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha