پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجاب

حوزه/ محمدلو با اشاره به موفقیت زنان ایرانی در کسب رتبه‌های جهانی، گفت: زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفاف خود، چون دژی محکم در برابر دشمنان ایستاده‌اند و موفقیت‌ آن‌ها دشمن را خشمگین کرده است.

وحیده محمدلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف از دیدگاه قرآن اظهار داشت: خدای متعال از جمله دلایل لزوم حجاب را حفظ زیبایی‌های زنان و ایجاد امنیت برای آن‌ها عنوان کرده است. امام علی (ع) هم در نهج‌البلاغه دلیل حجاب زنان را سلامت روحی و جسمی آن‌ها بیان می‌کند.

وی ادامه داد:  امام خمینی (ره) حجاب را دلیلی برای حفظ ارزش زن در جامعه عنوان می‌کنند که ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دست‌های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: اهمیت حجاب به اندازه‌ای است که در طول تاریخ هزاران نفر جان خود را در راه حفظ آن تقدیم کرده‌اند. دشمن هم به خوبی به قدرت استقامت حجاب در مقابل توطئه‌های خبیثانه پی برده است و نمونه بارز آن را می‌توان در زمان رضاخان مشاهده کرد که با دستور او رژیم اقدام به کشف حجاب می‌کرد و زنان مؤمن در این راه مقاومت کردند و خیلی‌ها هم در راه حفظ آن شربت شهادت نوشیدند.

وی ادامه داد: بی‌حجابی از عوامل فساد در جامعه است وترویج فساد هم موجب از بین رفتن بنیان‌های خانواده و به انحراف کشیدن جوانان می‌شود و وقتی خانواده آسیب ببنید جامعه هویت واقعی خود را از دست می‌دهد و با این روند هم دین و هم سیاست، اقتصاد و علم آسیب خواهند دید.

 محمدلو، پیشرفت زنان با حجاب و عفاف را سد محکمی در مقابل استکبار عنوان کرد و گفت: موفقیت زنان محجبه و با عفاف ایرانی و برخورداری آن‌ها از درجات علمی بالا، دشمنان را خشمگین می‌کند و به همین دلیل آن‌ها نمی‌خواهند موفقیت‌های زنان ایرانی در دنیا مطرح شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت زنان در فضای مجازی، تصریح کرد: همان‌طور که زنان در فضای حقیقی ضمن رعایت حجاب و عفاف، با مؤفقیت‌ها و ایستادگی‌ها دشمن را خشمگین کرده‌اند، در فضای مجازی هم فعالیت دینی و علمی آنان با رعایت الزامات اسلامی دشمن را ناراحت و مأیوس می‌کند.

وی در پایان گفت: با توجه به خطرات فضای مجازی، بانوانی که می‌خواهند در فضای مجازی فعالیت‌ کنند بدانند  همانطور که در فضای حقیقی حتما باید حریم ارتباط با نامحرم مراعات شود در فضای مجازی هم این رعایت باید در حد اعلی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha