جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام الله رضا اکبری امام جمعه سنقر و کلیایی

حوزه/ امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان اینکه نماز جمعه موجب تقویت دین و بصیرت افزایی مردم است، گفت: بیان حقیقت دین و تحلیل های صحیح همراه با آسیب شناسی، تضمین ادامه حرکت مردم با اصل نظام را در بر دارد.

حجت الاسلام الله رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به سالروز فرمان حضرت امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب، مبنی بر برپایی نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه گذشته از اینکه مایه آرامش روانی جامعه است، از طرفی کمک می کند ائمه جمعه تحلیل های صحیحی از اوضاع کشور و دنیای اسلام به نمازگزاران، ارائه دهند.

امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان برکات نماز جمعه و استناد به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَی ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ / ای کسانی که ایمان آورده‏ اید چون برای نماز جمعه ندا درداده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید اگر بدانید این برای شما بهتر است»، که نشان از آن است، نماز جمعه در روز جمعه ذکر خداست، گفت: همچنان که با استفاده از آیات قرآن، یاد خدا آرامش بخش دل هاست، نماز جمعه هم اضطراب ها و نگرانی ها را در قلوب مؤمنان از بین می برد.

وی تصریح کرد: نماز جمعه میعادگاه عاشقان الله و سنگر وحدت مسلمین است و همچون مراسم عظیم حج، به نوعی گردهمایی و نمایش قدرت امت اسلام، در صفی واحد می باشد.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: به وجود آمدن حوادث تلخ مشروطه علیرغم حضور رهبران نهضت که از علمای بزرگ بودند، ناشی از عدم اجتماع مردم در پایگاهی مثل نماز جمعه بود، تا با شناخت آسیب‌ها به تحلیل صحیح و  بصیرت افزایی دست یابند.

امام جمعه سنقر و کلیایی با بیان اینکه نماز جمعه موجب تقویت دین و بصیرت افزایی مردم است، ادامه داد: بیان حقیقت دین و تحلیل های صحیح همراه با آسیب شناسی کارگزاران نظام اسلامی در نماز جمعه، تضمین ادامه حرکت مردم با اصل نظام را در بر دارد.

حجت الاسلام اکبری اظهار کرد: حضرت امام(ره) با آن بصیرت الهی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه این سنت فراموش شده را احیاء کردند.

امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به اینکه ریشه نگرانی مردم که همیشه یار وفادار نظام اسلامی بوده و هستند، تحریم های ناجوانمردانه دشمنان نیست، گفت: گرانی های پیش آمده و سایر مشکلات موجود در جامعه، ناشی از بی تدبیری برخی از مسئولین و ضعف مدیریت‌ها است، لکن مردم اصل نظام را همیشه مورد حمایت قرار می دهند.

وی در پایان گفت: در عین حالی که شیوع کرونا موجب شد تا مردم از برکات نماز جمعه بی بهره شوند، اما از طرفی مسئولین برخی جاهای ضروری را با تدابیر بهداشتی باز کردند، گرچه با مدیریت صحیح می شود از تعطیلی نماز جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha