جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاحی سخنگوی آموزش مجلس با حجت الاسلام والمسلمین حسینژاد

حوزه/ کشور در روزهای سختی قرار دارد و باید مواظب نوع عملکردهای مسئولین بود و اجازه نداد دوباره مسائل آبان مانند بحث بنزین در کشور تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد پیش از ظهر در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز به بحث فضای مجازی، کارکرد و کار ویژه روحانیت و... در حوزه علمیه توجهی نشده است، گفت: در ادامه همین مسئله طرح هایی مانند کارکردهای روحانیت، شناسایی روحانیون اثرگذار برای طرح هجرت، طرح حوزه انقلابی و... برای رفع مشکلات حوزه و روحانیت از طریق مجمع طلاب و فضلای حوزه مورد توجه مدیریت حوزه علمیه قرار گرفته است و در این رابطه این مدیریت سعی کرده این طرح های در دوره جدید مدیریتش مورد لحاظ جدی قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با بیان اینکه طرح حوزه انقلابی، بایدها، نبایدها، کارکردهای حوزه انقلابی در دیداری که با رهبر انقلاب انجام شد، مطرح و نهایتا این طرح به تصویب رسیده اظهار داشت: در حال حاضر این طرح به همه مراکز و نهادهای حوزوی ارسال و برای آموزش و اطلاع رسانی آن فعالیت های بسیار جدی انجام شده است.

وی با بیان این که رئیس مجمع هر۴ سال یکبار انتخاب و هم اکنون ۲۰۰ نماینده در مجمع طلاب و فضلای حوزه حضور دارند، افزود: نماینده طلاب رسالت هایی دارد که از جمله حمایت و پشتیبانی، رسیدگی و پی گیری های مشکلات طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد از دیگر مأموریت این مجمع را فعالیت مسائل آموزشی، رساندن طلاب به جایگاه حقیقی خود در جامعه، فراهم کردن مقدمات حضور جهادی طلاب در حوزه سلامت، مساوات، رسیدگی به مردم و... است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه با بیان این که ارتباط مردمی طلاب و روحانیون با مردم، سبب شد کم کاری دولت در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی  و....در این سالها و روزها کمتر دیده شود افزود: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی در نظام و سران قوا دارد و همین مسئله باعث شد بتواند همیار خوبی برای حوزه و کشور باشد.

وی با بیان این که مجمع می تواند در مسائل مختلف با مجلس هم همکاری کند و فعالیت ها را به درستی پیش ببرد گفت: عمده مشکلات جامعه در بحث قانون گذاری و تعیین قانون است و همین امر سبب شد هر دولتی که روی کار می آید  به دنبال اجرای برنامه های خود باشد و به برنامه ها و قوانین مجلس توجهی نداشته باشد و همین مسئله آسیب های جدی به نظام و کشور در موارد مختلف زده و آثار بد و مخرب آن هم در موضوعات مختلف برای همگان مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه کشور در روزهای سختی قرار دارد و باید مواظب نوع عملکردها بود و اجازه نداد دوباره مسائل آبان مانند بحث بنزین در کشور تکرار شود، گفت: شواهد نشان می دهد که افرادی به دنبال بعضی فعالیت ها هستند و اگر با نوع عملکردهای ضعیف شاهد حضور مردم در خیابانها باشیم، معلوم نیست کشور گرفتار چه وضعیتی شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha