جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مظفری  رئیس کل دادگستری استان قم

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قم از آزادی ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی ۳۲ میلیارد ریال چهار ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم ضمن تشریح بخشی از اقدامات ستاد دیه استان قم در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در چهار ماهه نخست سال ۹۹ عنوان کرد: اقدامات ستاد دیه استان قم  از ابتدای سالجاری سبب آزادی ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال شد که از این تعداد ۵۱ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم خاطرنشان کرد: ستاد دیه استان قم با دعوت از شکات و تشکیل جلسات مستمر موفق به اخذ گذشت از شکات به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از ۳۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام خیرین نسبت به تامین بخشی از مبلغ یاد شده بیان کرد: با کمک خیرین استان، مبلغ ۹ میلیارد ریال از مجموع کل بدهی تامین شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به تامین بخشی از مجموع بدهی با استفاده از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان جرایم غیرعمد، اظهار کرد: مبلغ ۳میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال از بدهی این زندانیان از طریق معرفی به بانک های عامل و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و همچنین مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز توسط خانواده زندانیان فراهم گردید.

 وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیر عمد، اذعان کرد: در پی سیاست های کلان دستگاه قضایی و تاکیدات قوه قضائیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موجودی زندانیان جرائم غیر عمد هم اکنون ۹۵ نفر بوده که فقط ۵۰ درصد از آنان مشمول کمک ستاد دیه میباشند که تشکیل پرونده و فرآیند کمک به آنان در حال اقدام میباشد. 

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از خیرین استان قم گفتند: مردم شریف استان می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب‌های ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم به شماره‌های ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹ نزد بانک ملی، ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳ نزد بانک تجارت، ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ نزد بانک ملت و همچنین کارت بانکی تجارت به شماره ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ واریز کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha