جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 911692
۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
حجت‌الاسلام والمسلین سید جواد آیت‌اللهی

حوزه/ فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد آیت اللهی گفت: مرحوم حاج آقا آیت‌اللهی در ایام زندگی اهل تهجد و نماز شب بود و از کودکی تا این اواخر در بستر بیماری نماز شبشان ترک نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام سید شهاب الدین آیت اللهی عصر چهارشنبه در آیین ترحیم امام جمعه موقت فقید یزد که در جوار امامزاده ابوجعفر محمد(ع) به صورت پخش مستقیم از شبکه های رادیویی و تلوزیونی یزد پخش شد، اظهار داشت: سخن در مورد علمای دین و بزرگان بسیار سخت است، مرحوم حاج آقا آیت اللهی سال ۱۳۴۹ در خانواده‌ فقاهت، سیادت، معرفت و عرفان به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:

امام‌جمعه موقت یزد درگذشت + زندگی نامه

وی افزود: جد پدری(پدر پدرشان) ایشان به سادات طباطبایی و جد مادری( مادر پدرشان) به سادات عریضی، علی بن جعفر که امامزاده جعفر(ع) از آقازاده‌های علی بن جعفر و نهایت به نسل امام صادق(ع) ختم می‌شود.

فرزند امام جمعه موقت فقید یزد تصریح کرد: مادر ایشان فرزند آیت الله حاج شیخ عبدالرضا آیت‌اللهی از مراجع تقلید و نسل مادریشان به مرحوم آخوند ملااسماعیل ختم می‌شود و خاندان ایشان از طرف مادر همه اهل علم بودند و افتخار دارند همراه با اجتهاد و فقاهت نوکر در خانه اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

وی به یکی از خاطرات پدر اشاره کرد و گفت: مرحوم حاج آقا آیت اللهی به من فرمود در ۱۰ سالگی وارد حوزه علمیه شد و هنوز محاسن نداشت که معمم و روضه‌خوان اباعبدالله(ع) هم شد.

حجت الاسلام آیت اللهی اظهار کرد: علما دارای سه بعد شخصیتی اخلاقی، عرفانی و علمی هستند که ایشان در حوزه علمیه قم در کنار بحث صرف و درس خارج، درس اخلاق را پی گرفت و از محضر درس اخلاق مرحوم بهاءالدینی، آیت الله مشکینی، احمدی میانجی و آیت الله کاشانی بهره مند شد.

وی بیان کرد: مرحوم حاج آقا آیت‌اللهی در ایام زندگی اهل تهجد و نماز شب بود و از کودکی تا این اواخر در بستر بیماری نماز شبشان ترک نشد و ساعت‌ها قبل از نماز صبح تهجد داشت و به ساحت اهل‌البیت توسل می‌کرد و خضوع در نماز داشت و افرادی که بیشتر ایشان را دیده اند اطلاع دارند.

فرزند امام جمعه موقت یزد با اشاره به بعد علمی مرحوم پدر، گفت: از زمان کودکی که وارد حوزه شد می‌درخشید و حتی در زمان تحصیل تدریس هم داشت و در محضر آیت الله ابوترابی، صدر طباطبایی، حاج شیخ مرتضی میرزایی و صمدی تحصیل کرد.

حجت الاسلام آیت اللهی ادامه داد: مرحوم پدر پس از پیشرفت در علم به قم رفت و درس خارج را فراگرفت.

وی اظهار کرد: وجه تمایز مرحوم پدر این است که در زمان تحصیل در قم مکتب متفاوت علمی از مکاتب نجف و مکتب قم استفاده کرد که شخصیت ایشان را از همه نظرات جامع می‌کرد و از نظر بعد اجتماعی، در طول زندگی دغدغه مردم را داشت و به فکر مردم بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    جانم فدای این پدر و پسر خالص وپاک و مومن به خدا یند
  • حسن IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    با ال علی هر که درافتاد ،ورافتاد،افتخار لارستان ،فرزندان فاطمه زهرا،