جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: حضرت علی(ع) مفهوم واقعی عدالت، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را برای دنیا معنا کردند.

حجت الاسلام علی جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با بیان این‌که در فرهنگ اسلامی برخی ایام دارای قداست و اهمیت بالایی هستند، اظهار داشت: برخی روزها به دلیل این‌که دارای خیر برکت فراوان هستند مورد تاکید قرار گرفته‌اند و  عید غدیر که در آن امام علی (ع) از سوی خدای متعال به عنوان وصی رسول خدا منصوب شد بزرگترین عید مسلمانان است که به همراه عید قربان دارای اهمیت فراوانی است.

وی، عقد اخوت را از برنامه های مهم عید غدیر دانست و ادامه داد:  مردم شهرهای مختلف در روز عید غدیر آداب و رسوم خاصی دارند که از آن جمله می‌توان به ادای احترام به سادات و خانواده آنها اشاره کرد و سادات هم در این ایام منازل خود را به آماده پذیرایی از میهمانان کرده و هدایایی را برای تبرک به آن‌ها تقدیم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در روز غدیر به دستور خدای متعال دست کسی به نشانه امامت و ولایت به سوی آسمان‌ها بلند شد که در اخلاق و عمل یگانه مرد بی‌نظیری است‌. حضرت علی(ع) مفهوم حقیقی عدالت، گذشت، مهربانی و فداکاری را برای جهان معنا کرد و جهان فهمید برای رسیدن به حق جز عشق و محبت به علی(ع) و عمل به سیره راه دیگری ندارد و امیرالمؤمنین در تاریکی‌های شب با کوله‌ای بر دوش راه را به امت اسلامی نشان داد.

حجت الاسلام جباری با توصیه به روزه‌داری عید غدیر گفت: از جمله اعمال وارد شده در عید غدیر روزه گرفتن است و بنابر آنچه که در روایات وارد شده است روزه این روز با روزه گرفتن تمام عمر انسان برابری می‌کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha