جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار استاندار سیستان و نماینده ولی فقیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ موهبتی گفت: خوشبختانه توانسته ایم سه ونیم درصد نرخ بیکاری استان را کاهش داده و آن را از ۱۶ درصد به ۱۲.۵ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد علی موهبتی در جلسه شورای راهبردی استان سیستان و بلوچستان با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم، برگزار شد،گفت: در سال گذشته شاهد بارش های خوبی در نقاط مختلف استان بودیم. روزهای بحرانی در سال گذشته کاهش پیدا کرد. این امر به کمک خداوند و با تدابیری از جانب مسئولین ذیربط بود که با انجام کارهایی همچون پمپاژ آب به مناطق خشک برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار به دست آمد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: قبلاً ۱۵۷۰ روستا آبرسانی سیار می شدند و الآن تقریباً هیچ روستایی به این شکل آبرسانی نمی شود و منابع آب نزدیک روستاها قرار دارند.

موهبتی اظهار داشت: علی رغم وضعیت بد بودجه ای کشور، پروژه های عمرانی همچون راه آهن در حال پیشرفت هستند. فرودگاه سراوان تا دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد. به جهت تأمین وتقویت امنیت مرزها، با اذن مقام معظم رهبری، بودجه ی خوبی فراهم شد و بحمدالله در حال حاضر شاهد آرامش پایداری در این استان هستیم.

وی گفت: در مجموع از جهت رشد بودجه ای استان در دو سال گذشته رتبه ی دوم را بعد از استان خوزستان داشته ایم. به عنوان مثال در سال جاری دو کشتی سنگ آهن صادر شده و سرمایه گذاری های خوبی نیز در سواحل مکران اتفاق افتاده است. اما چون عقب افتادگی تاریخی در این استان بوده، هرچه پیشرفت می کنیم باز هم به میانگین پیشرفت کل کشور نمی رسیم. زیرا همه ی استان ها در حال پیشرفت هستند و آن کمبودهای گذشته ی سیستان و بلوچستان، مانع از رسیدن به این میانگین است.

استاندار سیستان و بلوچستان، عنوان داشت: خوشبختانه توانسته ایم سه ونیم درصد نرخ بیکاری استان را کاهش داده و آن را ۱۶ درصد به ۵\۱۲ درصد برسانیم.

وی در ادامه افزود: در مدرسه سازی و گاز رسانی هم پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم. به طوری که تعداد انشعابات گاز در طول سال گذشته تاکنون، از ۵۰۰۰ به ۴۳۰۰۰ انشعاب افزایش یافته. در بازارچه های مرزی استان، در همین شرایط کرونایی، صادرات ۸۴ درصد افزایش یافته است.

در پایان موهبتی گفت: بنادر منطقه آزاد چابهار بعد از ۲۷ سال توانستند دارای مرز هوایی،زمینی و دریایی به طور همزمان شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha