جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوید دانایی

حوزه/ دانایی گفت: عزاداری محرم حسینی باید در استان سمنان و دیگر نقاط کشور برگزار شود اما باتوجه به شیوع کرونا ویروس، عزاداری‌های امسال باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، نوید دانایی، در نشست تبیین دستورالعمل عزاداری محرم ۱۴۴۲ ه.ق، به میزبانی استانداری سمنان، اظهار داشت: مشخص نیست که روند شیوع کرونا ویروس در کشور و استان سمنان در چه زمانی افول و ریشه کن می‌شود، بنابرین باید سبک زندگی خودمان را با این بیماری هماهنگ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان تصریح کرد: عزاداری محرم حسینی باید در استان سمنان و دیگر نقاط کشور برگزار شود اما باتوجه به شیوع کرونا ویروس، عزاداری‌های امسال باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی افزود: در سال‌های گذشته در هر روستا و منطقه ای از استان عزاداری های محرم به سبک و سنت های مختلف برگزار می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس این مراسم در تمامی نقاط استان به صورت یک شکل و در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

دانایی خاطرنشان کرد: نخل گردانی، دسته روی، علم گردانی در عزاداری امسال ممنوع است و عزاداری محرم و صفر بر مبنای رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله در عزاداری ها خواهد بود.

وی گفت: عزاداران در ایام‌ محرم و صفر در سال جاری به جای پخت غذا که شاید عامل شیوع کرونا ویروس هم باشد، نذورات خود را در قالب نذر سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی استان هدیه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha