پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم عزاداری ابا عبد الله الحسین درمرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: هیچ جای دین بر خلاف عقل صحبت نشده و هر جا فرمان عقل بوده، دین نیز آن را تایید کرده است، لذا در جلسات امام حسین(ع) باید مواظب بود تا ویروس منتقل نشود و این امور با هم تنافی ندارند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در راستای سلسله منبرهای مجازی شور و شعور حسینی محرم ۹۹ معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ؛ با اشاره به فرارسیدن ایام عزای حسینی و لزوم برگزاری جلسات با شور و حرارت و توسل اظهار کرد: دین ما به واسطه همین جلسات محرم و صفر به دست ما رسیده و در آینده هم همین گونه است و ائمه اطهار(ع) نیز بر این مسئله تاکید داشته اند.

وی افزود: البته امسال با مسئله بیماری کرونا و آلوده شدن برخی افراد مواجه شدیم و توصیه می کنیم که روی رعایت موازین بهداشتی مواظبت و دقت شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دین اسلام یک دین عقلانی است، گفت: هیچ جای دین بر خلاف عقل صحبت نشده و هر جا فرمان عقل بوده، دین نیز آن را تایید کرده است، لذا در آن برهه که جوانان ما برای دفاع از دین با داعش و دشمنان می جنگیدند فرمان عقل و فرمان دین را انجام می دادند و در این برهه نیز باید در جلسات امام حسین(ع) مواظب بود تا این ویروس منتقل نشود و این امور با هم تنافی ندارند.

وی با اشاره به چند مثال در بحث رفتن به کربلا و حفظ سلامتی، ادامه داد: هیچ گاه دین نگفته است که عقل را تعطیل کنید و همواره دین، فرمان عقل را تایید می کند، ما نیز در این مقطع می توانیم دوگونه جلسه را برپا کنیم، یا با رعایت دستورات بهداشتی و یا بدون رعایت دستورات بهداشتی، جلسات را برگزار کنیم در حالی که عقل می گوید دستورات را رعایت کنید و در این باره مراجع تقلید نیز همین را می گویند.

آیت الله مهدوی اضافه کرد: فرمان رهبر انقلاب را در این باره اجرا می کنیم، چرا که فرمان رجوع به متخصص یک فرمان عقلی و شرعی است و امام حسین(ع) نیز راضی به این نیستند که فرد خود را بیمار کند و نباید خلاف عقل صحبت کنیم.

استاد حوزه با تاکید بر جلوگیری از انتقال ویروس در بین افراد و عدم مجوز عقلی و شرعی در این باره تصریح کرد: دنیای امروز به ما نگاه می کند، دین اسلام نیز برگرفته از قرآن و کلام اهل بیت(ع) است و در این دین گفته شده که به دستورات متخصص عمل کنید و البته در ضمن آن توسل نیز داشته باشید و از این جهت فکر اسلام بسیار باز است.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در عین حال توسل را نباید فراموش کرد، هم چنان که قرآن کریم در آیه ۳۵ سوره مائده می فرماید: " وابتغوا الیه الوسیله" و بهترین وسیله نزد خداوند، امام حسین(ع) است و امام زمان(عج) نیز ارادت عجیبی به جد خود و زائران آن حضرت دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha