شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 915451
۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هر گونه شتاب در اجرای طرح گشایش اقتصادی تبعات اجتماعی نامطلوبی خواهد داشت.

به  خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام با بیان اینکه ابهامات طرح گشایش اقتصادی دولت باید برطرف شود، گفت: با اعلام طرح گشایش اقتصادی دولت از سوی رئیس جمهور و توضیح جزییات آن توسط اعضای اقتصادی دولت انبوهی از نظرات موافق و مخالف در فضای مباحث اقتصادی و در فضای رسانه ای مطرح شد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: از نظر مخالفان، این طرح موجب تداوم و افزایش وابستگی به فروش نفت خام شده و دولت نیز بدهی ارزی پیدا می کند. 

وی ادامه داد: با این کار دولت آینده با حجم زیادی در حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی که در واقع نصف کل بودجه کشور است، باید کارش را آغاز کند و این به معنی کار در زمین سوخته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی نیاز به اصلاحات ساختاری در برنامه و بودجه دارد که باید در بودجه سال آینده اعمال شود، گفت: اکنون در میانه سال انجام این کار خلاف برنامه و بودجه سال ۹۹ است. 

امام جمعه تبریز اضافه کرد: دلیل دیگر مخالفان طرح گشایش اقتصادی این است که طرحی با چنین اهمیت باید به شکل لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی  مطرح شود و به تصویت نمایندگان مردم برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر ملاک مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا باشد، از اظهارات دو رئیس قوه پیداست که هماهنگی دقیق با این دو قوه هم انجام نگرفته است.

امام جمعه تبریز، بازار نفت خام را بازاری لرزان و شکننده و پر ریسک دانست و گفت: دو شاخص کاهش میزان فروش و کاهش قیمت نفت خام همواره بعنوان یک تهدید اصلی مطرح است، از این رو نباید اعتماد مردم را به چنین بازاری گره زد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: به نظر میرسد طرح ارائه شده از سوی مجلس که در یک جمله اساسی پیش فروش نفت را به پیش فروش فرآورده های نفتی تبدیل کرده است شفاف تر و روشن تر بوده و منطبق با سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: با بهترین و راهگشاترین تصمیم در موضوع اقتصادی کشور؛ بخشی از مشکلات، معضلات و تنگناهای اقتصادی که بر مردم نجیب ایران اسلامی  وارد آمده است، کاهش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha