جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آیین عزاداری هفتمین روز شهادت سیدالشهدا(ع) توسط طلاب خواهران سمنان

حوزه/ نشست اخلاقی به مناسبت شروع سال تحصیلی ویژه اساتید مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی‌اکبر بیات، کارشناس مذهبی رسانه در جمع اساتید مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد، گفت: هر زمان احساس کردید از فهم معارف و مفاهیم نظام هستی که یکپارچه، علمِ انباشته شده روی هم است، در تنگنا قرار دارید و کدورت هایی سبب شده بعضی از حقایق را به درستی متوجه نشوید، از ذکر شریف صلوات غافل نشوید.

وی افزود: اگر صلوات با حضور قلب فرستاده شود، لایه کوبی صورت می دهد، کدورت های روی ذهن را از بین می برد و سبب ایجاد فهم عمیق دینی می شود و در نهایت می توان گفت صلوات زنگار دل را برطرف می کند.

کارشناس مذهبی رسانه در بیان باطن هستی و رسیدن از ظاهر به باطن، گفت: فهم عمیق حقایق پشت پرده، شیرینی هایی دارد که تا زمانی که درگیر ظواهر هستیم، به آن دست نخواهیم یافت. علت اینکه نماز برای ما شیرین نیست، این است که ما فقط به ظاهر نماز پرداخته ایم و از حقیقت درونی نماز که یکپارچه سوختن است؛ غافل مانده ایم.

وی به بعضی از بواطن اشاره کرد و گفت: هر جا وجودی هست، تمام اسماءالله در آن تجلی دارد که در بعضی از موجودات بیشتر و در بعضی کمتر است، نه تنها انسان ها محل ظهور و بروز اسماء الله هستند بلکه حتی یک پشه هم اسماء الله را بروز می دهد.

حجت الاسلام بیات ابراز داشت: تمام علوم، نقطه تحت «ب» در بسم الله است و حضرت علی(ع) فرمودند: من نقطه‌ تحت «ب» بسم الله هستم. وقتی نقطه‌ تحت «ب» بسم الله باز می شود و از ظاهر آن به باطنش می رسیم به «الحمدلله» می رسیم که همان صادر اول است.

حجت الاسلام بیات به مقام صادر اول اشاره کرد و گفت: بعد از خدای منان در مراتب ایجاد ممکنات، اولین مقام متعلق به صادر اول است که به آن نَفَس الرحمان، صورت الرحمان، عقل اول، نور، کرسی، عرش و... هم گفته می شود.

وی با اشاره به مقام صادر اولی بودن پیامبر(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «من صادر اول هستم؛ زیرا ایشان در قوص صعود به مقام انسان کامل و مقام صادر اول رسیده است و رزق تمام کائنات به دست او سپرده شده است و ما هر چه به پیامبر نزدیک تر شویم، رزقمان بیشتر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha