پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تهران

حوزه/ رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران با بیان این که رابطه حوزه با نظام باید نهادینه شود، گفت: منظور از نهادینه‌سازی روابط حوزه با نظام این است که طوری فرآیندسازی و شبکه سازی صورت بگیرد که حوزه با تمام قامت پای کار بیاید و در بخش های مختلف حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌ علمیه تهران با بیان این که حدود ۱۵ هزار طلبه در استان تهران حضور دارند و همه سطوح و دروس در حوزه علمیه استان تهران تدریس می‌شود، اظهار داشت: بالغ بر ۱۰ رشته فقه تخصصی نیز در این حوزه علمیه برقرار است.

وی افزود: رابطه حوزه با نظام باید نهادینه شود و این غیر از نهادمند شدن است، چون نهادمندی حوزه وجود دارد و این نهادمندی را در شورای نگهبان که نظارت بر قانونگذاری به صورت قانونی و شرعی دارد را مشاهده می‌کنیم.

رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان تهران ادامه داد: منظور از نهادینه‌سازی روابط حوزه با نظام این است که طوری فرآیندسازی و شبکه سازی صورت بگیرد که حوزه با تمام قامت پای کار بیاید و در بخش های مختلف حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه تهران این آمادگی را دارند که این رابطه را ایجاد کنند و کمک کار کشور در بخش های مختلف باشند.

استاد رشاد حوزه‌های علمیه را سنگرگاه مقابله با تهاجمات فرهنگی دانست که نیازمند توجه بیشتر هستند و در همین راستا، بیان داشت: حوزه علمیه تهران تمام قامت در خدمت نظام اسلامی است و ما با آغوش باز از نهادها برای همکاری استقبال می‌کنیم و ارتباط مستمری نیز با دستگاه قضایی و پژوهشگاه قوه قضائیه داریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: عده‌ای از افراد شاخص و تحصیل کرده حوزه علمیه قم محضر آیت الله العظمی سیستانی در نجف رسیدند و ایشان از درس های حوزه سؤال کرده بود که چه درسی در قم تدریس می شود، یکی از اساتید گفته بود دروس طهارت، صوم و ...؛ آیت الله العظمی سیستانی سخنی به این مضمون فرموده بودند که موضوعات دروس حوزه باید از پارلمان بیاید، یعنی نیاز را مجلس مطرح کند و در حوزه مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته و تولید معرفت نسبت به آن صورت بگیرد و بعد تصویب شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha