جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاجیان زاده

حوزه/ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها گفت: نگاه راهبردی وزیرآموزش و پرورش و مدیرحوزه های علمیه زمینه ساز تحول در عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نشست اعضای کارگروه‌های تخصصی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام وزیر آموزش و پرورش از برنامه های این ستاد گفت: اعضای کمیته های تخصصی با عنایت به برنامه های وزیر در حمایت از این ستاد نهایت همکاری های فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی بر نامه هاداشته باشند.  

وی نگاه راهبردی وزیر آموزش و پرورش و مدیرحوزه های علمیه را زمینه ساز تحول درعرصه تعلیم و تربیت دانست و افزود: علاوه بر نگاه کلان مسئولین دو دستگاه، بدنه دو دستگاه نیز باید با هم مشارکت و همکاری داشته باشند که علاوه بر شورای عالی سیاستگذاری از معاونت ها و مراکز درخواست کردیم نمایندگان تام الاختیار و اندیشمند خود را به ما معرفی کنند تا در یک ارتباط دوسویه و موضوع بندی شده بتوانیم برنامه هایی که طراحی و تصویب شده را رصد کنیم و تدابیر لازم برای کیفیت بخشی و اجرای برنامه ها تنظیم کنیم.

حاجیان زاده با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری برای اجرا و تحقق سند تحول بنیادین گفت، یکی از اهداف این کار گروه های تخصصی ارزیابی ازبازخوردهای برنامه است، چون به تعبیر مقام معظم رهبری سند تحول خوب تنطیم شده است و در اجرا نیز باید دقیق و مفید اجرا شود.

وی  ادامه داد: برای اجرای صحیح برنامه ها نیازمند نشست های کارشناسی و تخصصی هستیم و اعضای کار گروه های تخصصی در واقع بازوان شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها در تصویب و اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های کلان هستند.  

مشاور عالی وزیر در ادامه، ستاد همکاریها را فقط منحصر در دبیرخانه ستاد ندانست و گفت: همه ارکان کلان و کارشناسی هردو دستگاه با تشکیل کار گروه های تخصصی عضو این ستادهستند وتلاش خواهیم کردنظرات کارشناسی دقیق و منظم اعمال شود.

حاجیان زاده با بیان گزارشی از عملکرد مثبت و قابل قبول این ستاد در چهارده سال گذشته بیان داشت: در دوره جدید فعالیت های ستاد، تلاش کرده ایم بر اساس اسناد با لا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه های ستاد به سوی اثر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله همکاریها و گذشت یک سال از اجرای آن، گفت: یکی از برنامه های جدی ستاد ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است، بر این اساس کمیته های تخصصی شش گانه را با حضور صاحب نظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و نیز نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل داده ایم که جمع حاضر نمایند گان معاونت ها و مراکز ستادی وزرات آموزش و پرورش می باشند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه اهتمام مسئولان و سیاستگذاران حوزه علمیه به این ستاد را نیز ستود و ادامه داد: خوشبختانه رئیس و اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و نیز آیت الله اعرافی نگاه راهبردی به همکاری‌ها دارند و مدیر حوزه های علمیه همه معاونان خود را موظف کرده است در همکاری با دبیر ستاد هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند و بر این اساس دبیر ستاد علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، عضو شورای معاونین حوزه علمیه نیز است.  

 انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha