یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حوزه علمیه تهران

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تهران، با پیام تصویری آیت الله العظمی سبحانی و سخنرانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تهران، امروز صبح با پیام تصویری آیت الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید در مجموعه سرچشمه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه، استاد رشاد رئیس شورای حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران، آیت الله شبستری، اعضای شورای حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران و بزرگان حوزوی حضور داشتند.

در این مراسم استاد رشاد به سخنرانی پرداخت و گفت: رابطه حوزه با نظام باید نهادینه شود و این غیر از نهادمند شدن است، یعنی طوری فرآیندسازی و شبکه سازی صورت بگیرد که حوزه با تمام قامت پای کار بیاید و در بخش های مختلف حضور داشته باشد.

وی افزود: حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه تهران این آمادگی را دارند که این رابطه را ایجاد کنند و کمک کار کشور در بخش های مختلف باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز بر این باوریم که همه زوایای زندگی انسان معاصر می‌تواند بهره‌مند از فقه باشد، بیان داشت: پرچمی که امام بزرگوار برافراشت و امروز هم دست جانشین به حق ایشان، رهبری معظم انقلاب اسلامی است، این است که ما مدعی آن هستیم که در این عالم مدنیتی به نام دین می‌خواهد شکل گیرد و این تمدن می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشر باشد و مجموعه‌ای است که می‌تواند همه نیازها را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه فقه غنی ما پاسخگوی همه سئوالات می‌باشد و هیچ بن بستی در این رابطه وجود ندارد، گفت: پژوهش‌های حوزه‌های علمیه باید مبتنی بر این گرایش باشد که به سئوالات فقهی مرتبط با موضوعات قضایی، قانونگذاری و اجرایی پاسخ دهند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت کادرسازی قضایی در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از منابع مهم کادرسازی برای قوه قضاییه، حوزه‌های علمیه و از جمله حوزه علمیه تهران است. ما به قضات عالم و عادل و متخلق به اخلاق نیاز داریم و حوزه‌های علمیه در این زمینه می‌توانند بسیار راهگشا باشند.

در این مراسم از سامانه برخط «بیان» که قابلیت برگزاری هزار کلاس آنلاین به صورت همزمان را دارد، رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha