شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امسال دوره میثاق طلبگی با حضور علاقمندان به حضور در حوزه، با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس علمیه استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» استان کردستان اظهار داشت: امروز یکی از موثرترین مسائلی که انسان را در طی کردن مسیر کمک می کند، مسئله شناخت و آگاهی است. فردی که قدم در مسیر طلبگی می گذارد قبل از هرچیز بدان نیاز دارد آگاهی و شناخت از این مسیر نورانی است؛ ساخت شخصیتی و شکل گیری هویت و شاکله طلبگی با این آگاهی به دست می آید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: حوزه علمیه برای ایجاد چنین شناختی و رسیدن به آگاهی درست در این مسیر دوره میثاق طلبگی را برای علاقمندان به حوزه ایجاد کرده که کار بسیار خوبی است و این دوره زمینه آشنایی جوانان با حوزه علمیه را فراهم می آورد.

این استاد حوزوی ادامه داد: امسال هم مثل سالهای قبل دوره میثاق طلبگی با حضور قریب به ۷۰ نفر از علاقمندان، با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس علمیه استان کردستان برگزار شد و جوانان علاقمند طی ۵ روز در کلاس درس اساتید حضور پیدا کردند و از محضر این عزیزان برای آگاهی و شناخت از حوزه و راه و رسم طلبگی استفاده نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر بیان داشت: این دوره ها با حضور یکی از مشاورین مجرّب از معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برگزار گردید که کار شناسایی افراد مستعد برای طلبگی را انجام می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور و استان مجبور شدیم برای رعایت پروتکل های بهداشتی این دوره را به صورت غیر متمرکز برگزار کنیم و طلاب جدید الورود هر کدام در مدارسی که پذیرش شدند، دوره میثاق طلبگی را بگذرانند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در پایان عنوان کرد: امیدواریم این دوره ها بتواند شناخت درست و دقیقی از حوزه و طلبگی را در اختیار طلاب جدیدالورود قرار دهد و افراد با شناخت دقیق از این مسیر نورانی قدم در این راه مقدس بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha