جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه دامغان اجتماع2

حوزه/ اجتماع طلاب، علمای حوزه علمیه و مردم متدین و انقلابی شهرستان دامغان در محکومیت اهانت وقیحانه به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آستان مطهر امامزادگان جعفر و محمد (علیهما السلام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در دامغان، اجتماع طلاب، علمای حوزه علمیه و مردم متدین و انقلابی شهرستان دامغان در محکومیت اهانت وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت قدسی پیامبر اعظم(ص) به میزبانی آستان مطهر امامزادگان جعفر و محمد (علیهما السلام) و با سخنرانی حجت الاسلام حسینیان امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه دامغان در این اجتماع تاکید کرد: ما با ابراز تأسف، این حرکت شرم‌آور را محکوم می‌کنیم و نخواهیم گذاشت ساحت قرآن کریم و پیامبر(ص) خدشه‌دار شود. هیچ‌کس نباید از شیعه آل علی ساکت و بی‌تفاوت باشد. هر چند وقت یک‌بار عده‌ای احمقانه از معاندین جهانی به اسلام و قرآن اهانت می کنند. سوال اینکه چرا به قرآن در این شرایط و به ساحت مقدس پیغمبر اهانت می‌کنند؟

حجت الاسلام حسینیان دلایل ذیل را برشمرد:

۱) نشانه زبونی و نشانه عجز آنان است. و الا قرآن کریم مهیمن است و تمام آیین های آسمانی را حفظ کرده است.

۲) نشانه رشد اسلام‌گرایی در سطح بین‌المللی است. وقتی می‌بینند غیرمسلمانان، گروه گروه قرآن خریداری می‌کنند و به سمت اسلام روی می آورن، نگران شدند و در نتیجه به ساحت پیغمبر اکرم(ص) و قرآن اهانت کردند.

۳) نشانه استیصال استکبار است، هر راهی که استکبار جهانی رفت، منتهی به نابودی در سطح بین‌المللی شد. امروز استکبار، استیصال پیدا کرده‌ است.

۴) انتقام از شکست‌های پیاپی مستکبران؛ در تمام کشورهای اسلامی از عراق و شام و یمن، در ایران و جاهای دیگر استکبار شکست خورده است. از وهابیت گرفته تا داعش، هر قدمی که برداشتند منتهی به شکست شد و حال آمدند قرآن و پیغمبر اکرم(ص) را مورد اهانت قرار دادند تا جبران شکست هایشان شود.

۵) پروژه اسلام هراسی، امروز جوانان در دنیا به اسلام روی آورده‌اند. صهیونیست‌ها احساس خطر کرده اند که اگر به همین روند پیش برود، اسلام به عنوان یک مکتب ناب در سراسر جهان پرچمش به اهتزاز در می آید. لذا پروژه اسلام هراسی را سالهاست کلید زده اند.

امام جمعه دامغان اضافه کرد: غربی‌ها با این حرکت شنیع یک لکه ننگی بر پیشانی خودشان گذاشتند. امروز ما مثلث آمریکا، اسرائیل و جبهه غرب را مشاهده می‌کنیم که پشت صحنه این جریان اند.

توهین نشریه فرانسوی در واقع اهانت به همه ادیان آسمانی است. چرا که در قرآن همه ادیان آسمانی را حفظ کرده است، از عیسی مسیح، حضرت موسی و تمام انبیا را به عنوان یک مهیمن حفظ کرده است. از این رو باید مسئولین کشور این حرکت احمقانه را با تمام قوا محکوم بکنند و این حرکت را بدون پاسخ نگذارند.

وی افزود: ما امشب در محضر  این دو امامزاده بزرگوار اعلام می‌کنیم، درست است که مسلمان ها از این حرکت احمقانه ناراحت شدند ولی بدانند اسلام و قرآن و پیامبر اکرم(ص) در دل  مردم هستند و هرگز از اسلام ناب دست‌بردار نخواهیم بود.

همچنین در پایان مردم با قرائت قطعنامه، انزجار خود را از مستکبران جهانی و نشریه فرانسوی اعلام نمودند.

خبرنگار محمدمهدی کاشفی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha