جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: در ۴۰ سال گذشته فشارهای اقتصادی بسیاری بر کشور ما تحمیل کردند ولی با این حال پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم و کسانی که به یاد دارند می‌دانند که دوران ستمشاهی اصلاً قابل مقایسه با امروز نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در استان خوزستان، با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ضمن خیر مقدم، گفت: انقلاب اسلامی برکات بسیاری برای کشور و استان خوزستان به همراه داشته است ولی ناکارآمدی برخی مسئولان باعث شده که به انقلاب ظلم شود و انقلاب را با دوران ستمشاهی مقایسه کنند.

وی بیان کرد: در دوران ستمشاهی مردم مشکلات معیشتی بسیاری داشتند و استان خوزستان کاملاً بدون امکانات بود ولی به گونه مطرح می‌کنند که گویا بعد از انقلاب هیچ کاری برای استان صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بعد از انقلاب حداقل ۲۲ مرکز پتروشیمی در استان دایر شده است و چندین هزار نفر مشغول به فعالیت هستند که برکات بسیاری برای استان دارد.

وی تصریح کرد: خوزستان نزدیک به ۵ هزار روستا دارد که قبل از انقلاب اکثر آنها آب و برق و گاز نداشتند ولی امروز اکثراً امکانات کافی را دراند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی فرد در ادامه به فعالیت‌های مرکز خدمات در پشتیبانی از طلاب اشاره کرد و افزود: مرکز خدمات یکی از برکات رهبر معظم انقلاب است که توانسته در کاهش مشکلات طلاب به خوبی عمل کند.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته فشارهای اقتصادی بسیاری بر کشور ما تحمیل کردند ولی با این حال پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم و کسانی که به یاد دارند می‌دانند که دوران ستمشاهی اصلاً قابل مقایسه با امروز نیست.

امام جمعه اهواز همچنین به برخی مشکلات معیشتی طلاب که با شهریه اندک طلبگی زندگی می‌کنند، اشاره کرد و از آمادگی دفتر امام جمعه برای همکاری با مرکز خدمات حوزه خبر داد.

رویکرد مرکز خدمات ارائه خدمات هدفمند همسو با رسالت حوزه است

حجت الاسلام و المسلمین ربانی هم در این جلسه با بیان اینکه روحانیت نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ دینی جامعه دارند، گفت: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم اگر مؤمن باشند پای استقلال کشور می‌ایستند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه رکن اساسی حفظ دین و علما و روحانیون یکی از محورهای اصلی حفظ اعتقادات مردم هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه، بیان کرد: با توجه به نقش ویژه‌ای که طلاب در جامعه دارند نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.

وی در ادامه به معرفی رسالت و مأموریت و همچنین برنامه‌های مرکز خدمات در بخش‌های مختلف سلامت، تأمین اجتماعی، مسکن و ... پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات ارائه خدمات هدفمند همسو با رسالت حوزه است، گفت: بر اساس این رویکرد کسانی که در انجام امور حوزوی مؤثرتر باشند بیشتر حمایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: استان خوزستان شرایط خاصی دارد و در معرض تهاجم بیشتری است و طلاب این استان زحمات بیشتری برای مقابله با تهاجمات می‌کشند که نیاز است از آنان حمایت بیشتری انجام شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه، همکاری مرکز خدمات و دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و استفاده از ظرفیت دفتر امام جمعه برای کاهش مشکلات طلاب استان را خواستار شد.

وی همچنین به زندگی زاهدانه حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اشاره کرد و گفت: زهد در دنیا نعمتی است که خداوند به شما داده و این روحیه باعث آبرو برای حوزه است.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha