چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فلسطین

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی اخطار به کشورهای مرتجع عربی است که مرزهای اسلامیت و عربیت را زیر پا گذاشته‌اند و برخی تن به ننگ سازش داده‌اند و گروهی نیز در سودای شوم پذیرفتن این ننگ ابدی هستند.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله پس از ۲۸ سال و تلاش برای تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی، تشکیل این جبهه را نقطه عطفی در روند مبارزه با اسرائیل دانست.

وی با اشاره به پیام‌های تشکیل این جبهه، اظهار کرد: اگرچه این جبهه در آغاز راه خود قرار دارد اما تا همین‌جا هم دستاوردهای مهمی را با خود در پی داشته است.

حجت‌الاسلام مکرمی افزود: این نشست و بیانیه واکنشی بهنگام و مناسب به جنگ ادراکی و شناختی استکبار در تغییر محاسبات و رفتارها و تضعیف روحیه مردم جبهه مقاومت به‌حساب می‌آید. درواقع این اقدام نشان داد، توافق برخی دولت‌های مرتجع منطقه با اسرائیل نه‌تنها در اراده گروه‌های فلسطینی خللی وارد نخواهد آورد بلکه آن‌ها را پس از حدود سه دهه جدایی به هم نزدیک ساخته است.

وی اضافه کرد: این نشست مهم و راهبردی، پیام مهمی برای کشورهای مرتجع عرب دارد که مرزهای اسلامیت و عربیت را زیر پا گذاشته‌اند و برخی تن به ننگ سازش داده‌اند و گروهی نیز در سودای شوم پذیرفتن این ننگ ابدی هستند.

حجت‌الاسلام مکرمی تصریح کرد: دولت‌های مفلوک عربستان و بحرین اکنون خوب می‌دانند که تداوم خط سازش چندان کم‌هزینه نیست و به همین جهت است که دوره‌گردی وزیر منفور خارجه آمریکا به عمان و کشورهای دیگر تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته است.

وی خاطرنشان کرد: نفسِ حضور و مشارکت و هم‌آوایی گروه‌های فلسطینی و هم‌آوایی جنبش فتح و هم‌پیمانانش از یک‌سو و حماس و جهاد و هم‌پیمانانشان برای مردم فلسطین و جبهه مقاومت مطلوب است. درواقع از شرنگ تلخ این توافق ننگین با شیرینی اتحاد این گروه‌ها در کام مردم بی‌پناه فلسطین، کاسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام مکرمی افزود: این اتحاد، جبهه درهم‌ریخته و شکست‌خورده تکفیرهای مسلح را ضعیف‌تر خواهد ساخت؛ زیرا در طی هشت سال گذشته، نفوذ تفکر داعش‌ها و امثال ایشان، در صفوف گروه‌های فلسطینی رخنه ایجاد کرده و توجه آن را از مسئله اصلی‌شان، منحرف کرده بود. این اتحاد جای پای آنان را در برخی جناح‌های فلسطینی کم‌رنگ خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این هم‌آوایی که ان‌شاءالله به اتحاد کامل گروه‌های فلسطینی برای آزادی قدس شریف خواهد انجامید نشان داد که با تمسک به وحدت و اتحاد دینی و انقلابی و با روحیه مقاومت و تسلیم‌ناپذیری است که می‌توان تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

حجت‌الاسلام مکرمی ادامه داد: این منطق انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در مواجهه با بحران‌ها و تهدیدهاست که شاگرد برجسته مکتب امام خامنه‌ای، سردار مقاومت آن را چنین بیان کرد: «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست؛ اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha