شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ احمد قطان روحانی اهل سنت لبنان

حوزه/ شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت قولنا و العمل تأکید کرد: فرهنگ مقاومت، فرزند انقلاب حسینی و اندیشه عاشورایی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت قولنا و العمل تأکید کرد: فرهنگ مقاومت، فرزند انقلاب حسینی و اندیشه عاشورایی است.

وی در سخنانی اشاره کرد: مقاومت اسلامی به جریانی تبدیل شده که پیروزی های بزرگی را در مقابله با استکبار در لبنان و فلسطین تحقق بخشیده است و این دلیلی است بر اینکه مدرسه حسینی همچنان باقی است و جاویدان باقی خواهد ماند.

شیخ القطان در ادامه با بیان اینکه انقلاب حسینی در زمانی تحقق یافت که جامعه اسلامی در مسیر ارزش های جاهلی حرکت می کرد و از ارزش های اسلامی دور شده بود، افزود: حرکت کربلا و شهادت امام حسین (علیه السلام) پیام آشکاری به همراه خود داشت و آن ایستادن در کنار حق و مقابله با ظلم بود.

اهل سنت امام حسین(ع) را مثل شیعیان احترام می کنند و ایشان را بسیار دوست دارند

روحانی اهل سنت لبنان با اشار به اینکه غیر از راه حق و باطل راه دیگری وجود ندارد و راه حق ، راه مؤمنین و همان راه امام حسین (ع) و اصحاب ایشان است که با خون خود امام حسین (ع) را یاری کردند، تأکید کرد: امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست، بلکه اهل سنت امام (ع) را مثل شیعیان احترام می کنند و ایشان را بسیار دوست دارند.

منبر های اهل سنت به وظایف خود در قبال امام حسین (ع) عمل نکرد

رئیس جمعیت قولنا و العمل لبنان بیان داشت: منبر های اهل سنت به وظایف خود در قبال امام حسین (علیه السلام) عمل نکرده است و این به خاطر اعتقاد نیست، بلکه به خاطر ریشه های سیاسی است.

امام حسین (ع) در نزد اهل سنت و علمای آن جایگاه بزرگی دارد

شیخ احمد القطان در پایان گفت: امام حسین (ع) در نزد اهل سنت و علمای آن جایگاه بزرگی دارد و آنان همچون شیعیان در ماه محرم برای شهادت امام (ع) غمگین می شوند. همچنین آنان به فرزندان خود یاد می دهند که امام حسین (ع) یک حقیقت جاویدان است و آن امام برای اصلاح برخواستند و تمایلی به حکومت نداشتند، بلکه برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha