جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 921044
۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
آفریقا امروز

حوزه/ بحث و بررسی درخصوص عواقب استعمار بریتانیا بر کشت چای در کنیا در برنامه این هفته «آفریقا امروز»Africa Today در شبکه پرس تی وی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با مروری بر غرامت خواهی خانواده های کنیایی که در دوران استعمار به طور بی رحمانه ای توسط ارتش انگلیس از سرزمین های خود رانده شدند تا استعمارگران در سرزمین های آنها چای بکارند، به بررسی  وضعیت کنیا به عنوان یکی از مهم ترین مستعمرات انگلیس پرداخته و اقدام صدها شهرک نشین بریتانیایی نسبت به اشغال بهترین زمین های کشاورزی کنیا برای پرورش چای، قهوه و تنباکو را مورد نقد و تبادل نظر قرار می دهد.

 این برنامه ضمن اشاره به گزارش وکلای ویژه سازمان ملل در مورد آوارگی عمدی و اسکان مجدد دو قبیله کیپسیگیس در زمان سلطه بریتانیا بر کنیا، مسئولیت حقوقی انگلیس در قبال این مسئله و مسئولیت شرکت های چند ملیتی  را که همچنان از زمین های حاصلخیز تصرف شده در دوران استعمار بهره می برند، مورد واکاوی قرار می دهد.

در بخش دوم این برنامه، به گل نشستن کشتی باری ژاپنی واکاشیو در آبهای جزیره موریس و پیامدهای زیست محیطی و اقتصادی آن مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

در این زمینه با نگاهی به علل این حادثه و تبعات آن برای جزیره موریس، میزان خسارت به محیط زیست، تاثیر آن بر اقتصاد وابسته به صنعت توریسم جزیره موریس و تدابیر احتمالی برای جلوگیری از چنین بلایایی در آینده بررسی خواهد شد.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، امروز دوشنبه ۷ مهر ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha