جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمریکا و کنیا

حوزه/ برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی، تحت فشار قرار گرفتن دولت ترامپ از سوی گروهی از شرکت های نفتی و شیمیایی برای استفاده از توافق تجاری آمریکا و کنیا برای گسترش صنعت پلاستیک در سراسر آفریقا را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در برنامه «آفریقا امروز» با اشاره به اقدام یک گروه به نمایندگی از شرکت های نفتی و شیمیایی از جمله شل، اکسون، توتال، دوپونت و داو برای تحت فشار قرار دادن دولت ترامپ به منظور استفاده از توافق تجاری آمریکا و کنیا برای گسترش صنعت پلاستیک و شیمی در سراسر آفریقا، دلایل چشم پوشی دولت ترامپ از موضوعات زیست محیطی در گفت و گوهای تجاری خود با کنیا و اقدامات احتمالی کشورهای جهان برای جلوگیری از سیاست های زیان آور محیط زیست آمریکا مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

در این برنامه همچنین نقش جنگ تجاری آمریکا و چین در مذاکرات تجاری آمریکا و کنیا و اقدامات ضروری کنیا برای عدم گرفتاری در دام تجاری ایالات متحده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی پیشرفت نهاد نوپای «منطقه تجارت آزاد آفریقا» (AFCFTA) اختصاص دارد.

در این راستا با نگاهی به امضای پیمان اتحادیه آفریقا برای ایجاد منطقه تجارت آزاد در مارس ۲۰۱۸، وابستگی شکوفایی آفریقا به تجارت درون آفریقایی و لزوم افزایش تجارت برای تعمیق ادغام منطقه ای در آفریقا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و پیشرفت های منطقه تجارت آزاد آفریقا از زمان تأسیس تاکنون، دلایل تاخیر تصویب توافق نامه منطقه آزاد تجارت آفریقا توسط برخی از کشورهای این قاره و تأثیر همه گیری COVID-۱۹ بر این توافق نامه نوپای آفریقایی بررسی می شود.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۲:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه دوشنبه ساعت ۲۲:۰۰، سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha