پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد تفسیر کشور با بیان این که برای مهجوریت زدایی باید کاری کرد تا قرآن تبدیل به درس اصلی در حوزه شود، گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد که طلبه قبل از دروس حوزوی مانند اصول فقه، با قرآن آشنا و مهارت لازم در بهره برداری از آن را بیاموزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، استاد قرائتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه تفسیر که به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه و به صورت مجازی در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه در قم برگزار شد، بر توجه بیشتر به قرآن تأکید کرد و گفت: یکی از فعالیت های که مدیریت حوزه می تواند انجام دهد، کاری کند که قرآن از مهجوریت بیرون بیاید و این امر هم ممکن است.

رئیس ستاد تفسیر کشور با بیان این برای مهجوریت زدایی باید کاری کرد تا قرآن تبدیل به درس اصلی در حوزه شود، افزود: باید طوری برنامه ریزی کرد که طلبه قبل از دروس حوزوی مانند اصول فقه، با قرآن آشنا و مهارت لازم در بهره برداری از آن را بیاموزد.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت هایی که برای مهجوریت زدایی قرآن می توان انجام داد برگزاری مسابقات قرآن، مهارت افزایی در مورد قرآن است.

این مفسر قرآن بیان داشت: هر چقدر برای نشر قرآن در جامعه تلاش کنیم، به نفع انقلاب و کشور خواهد بود، چرا که عمده مشکلات جامعه در بی توجهی به این معجزه الهی است.

در پایان از ۱۱۴ نفر برگزیده مسابقات تفسیری قرآن ویژه طلاب و خانواده آنها  تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha