جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غلامرضا موسوی

حوزه/ یک تهیه‌کننده سینما گفت: در جهانی که با زبان هنر بدترین هجمه‌ها به اسلام رخ می‌دهد، باید ما نیز از تمام توان خود بهره ببریم تا به ‌واسطه همه اشکال هنر، مبلغ درستی برای شریعت پاک محمدی باشیم.

غلام‌رضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره کم‌کاری سینما در ساخت فیلم‌هایی با محوریت زندگی حضرت رسول (ص) اظهار کرد: مهمترین دلیلی که باعث شده سینمای ایران در ساخت فیلم‌هایی با محوریت حضرت رسول (ص) کم کار باشد به عدم سفارش‌هایی برمی‌گردد که در این زمینه وجود دارد، البته نبود سفارش به بخش خصوصی مربوط نمی شود، زیرا این حوزه قادر به تامین نیازهای این بخش نبود. برای مثال وقتی فیلم «پیامبر (ص)» ساخته شد یک کشور پشت این کار بود.

وی افزود: کم‌کاری سینما در پرداختن به پیامبر (ص) تنها منوط به حضرت رسول نمی‌شود بلکه، درباره دیگر ائمه نیز این کم کاری صورت گرفته است. این امر هم همانگونه که گفتم از آنجا نشئت می‌گیرد که نهادهای دولتی از ساخت چنین کارهایی حمایت نمی‌کند. هرچند در این عرصه تلویزیون قادر است کارکرد موثرتری داشته باشد، چون با بودجه دولتی حمایت می‌شود. برای همین هم کارهایی چون؛ «ولایت عشق»، «، «تنهاترین سردار»، «مختارنامه» و... تولید شده است.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که چرا در سینمای هالیوود فیلم‌های متعددی درباره زندگی حضرت مسیح (ع) ساخته شده است؟ گفت: دو دلیل برای این امر وجود دارد. ابتدا این‌که در هالیوود به بازار جهانی دسترسی دارد، برای همین هم سرمایه گذار می‌داند هر اندازه هم برای این تولیدات هزینه کند، مخاطب لازم در این عرصه وجود خواهد داشت، همچنین نهادهایی چون کلیسا به شدت از تولید این آثار حمایت می‌کنند، حتی در مواقعی خود سفارش دهنده ساخت چنین کارهایی هستند.

وی متذکر شد: مشکل  دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که حمایت‌های نهادها و مراکز دولتی از کارهای دینی و ارزشی تنها در سطح شعار باقی می‌ماند برای همین هم ثمره این ادعاها را نمی‌بینیم، اما در سینمای غرب وقتی بحث حمایت پیش می‌آید به عینه آن را در تولیدات سینمایی شاهد هستیم، بنابراین فیلم‌های متعددی با محوریت زندگی حضرت مسیح (ع) ساخته شده و همچنان نیز تولید آنها ادامه خواهد داشت.

موسوی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر اینکه چرا باید به واسطه سینما معرف چهره معصومان در سینما باشیم؟ گفت: در سال‌های اخیر به وفور شاهد بوده این که به زبان سینما، موسیقی و کاریکاتور به اسلام حمله شده است، پس اگر می‌خواهیم پاسخی به این هجمه‌ها بدهیم و ذهن مردم را از شک‌ها برطرف کنیم باید از راه هنر در این زمینه ورود کنیم. این گفته نیز تنها با کلام حاصل نمی‌شود، بلکه سرمایه گذاری بلند مدت در این مدت انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha