جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صمدی قربانی

حوزه/ مدرس دانشگاه و کارشناس مسایل اقتصادی گفت: وضعیت اقتصادی امروز کشور ثمره و نتیجه سیاست گذاری غلط سال های اخیر در حوزه اقتصاد است.

دکتر ساجد صمدی قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: برای این که از شرایط سخت فعلی خارج شده و در حوزه اقتصاد و معیشت، حداقل انتظارات مردم را محقق کنیم، اولین اقدام ناظر به لزوم اصلاح سیاست گذاری ها و ایجاد تحول مطلوب در امر برنامه ریزی های اقتصادی است.

وی افزود: اوضاع امروز اقتصادی کشور ثمره سیاست های اقتصادی سال های اخیر است که متاسفانه بسیاری از آن ها اشتباه بوده و باید دولت و مجلس با تعامل با یکدیگر به اصلاح آن ها بپردازند.

صمدی قربانی گفت: البته باید توجه داشت که بسیاری از سیاست گذاری های اقتصادی در کوتاه مدت نمی تواند تأثیر لازم را به همراه داشته باشد و از این حیث معتقدم که کاهش چشم گیر ارزش پول ملی در ماه های اخیر، محصول و دستاورد مجموعه ای از سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های غلطی است که در این سال ها رخ داده و امروز شاهد نتایج تأسف بار آن هستیم.

این مدرس دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: دولت به جای این که سال های گذشته به دنبال اصلاح امور ساختاری اقتصاد ایران در زمینه های چون مسایل مالی و بانکی، گمرکی و غیره باشد، به بیرون از مرزها و مساله برجام دل خوش کرده بود و حال آن که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در این سال ها، راه علاج مشکلات کشور توجه به درون است.

وی در خاتمه گفت: سیاست گذاری های کلان کشور باید بر پایه تقویت تولید ملی باشد به خصوص در سال جاری که متاسفانه آن طور که باید و شاید مطالبه رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جهش تولید محقق نشده و این مساله نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان و متولیان امور در این رابطه است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha