پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف

حوزه/ فرماندار ویژه شهرستان کاشان در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه خواستار اجرای کامل قانون ممنوعیت دفن اموات در آرامستان های داخل شهر کاشان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، علی اکبر مرتضایی امروز  در بازدید از اداره امور اوقاف و خیریه کاشان گفت: بر اساس دستور ابلاغی وزارت کشور و همچنین تفاهم نامه فی مابین نماینده ولی فقیه و فرمانداری، هیچگونه مجوز دفن میت در سطح شهر حتی برای قبور خریداری شده قابل قبول نیست و ترجیحا ۲ قبر به عنوان معوض به صاحبان قبور مذکور، در دارالسلام گلابچی داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای رعایت ضوابط بهداشتی و آسایش شهروندان تمامی اموات بایستی در مجموعه آرامستان گلابچی دفن شوند.

فرماندار کاشان در ادامه افزود: اداره اوقاف یکی از اداراتی است که در حوزه های مختلف شامل بقاع متبرکه، موقوفات، امور فرهنگی و ... فعالیت دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان نیز در این بازدید بیان کرد: اجرای ۱۰ نیروگاه برق خورشیدی در محل امامزادگان شهرستان از جمله پروژه های است که با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا ماه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

مسلم محمودزاده اضافه کرد: تا امروز ۸۹۱۷ هزار رقبه وقفی در شهرستان کاشان وجود دارد و در ۶ ماه اخیر ۴۲۹ رقبه وقفی شناسایی و با ساکنین قرارداد مستاجری تنظیم شده است."

وی اظهار کرد: املاک و موقوفات شهرستان توسط کارشناسان این اداره نقشه برداری GIS  انجام و در سامانه به ثبت رسیده است و بخشی از این موقوفات در صورت عدم وجود سند، سند دار می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha