جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از ثبت ۲۰ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در این استان خبر داد .

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف و اجرای برنامه های متعدد برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، گفت :موقوفات عمدتا مختص به مساجد و حسینیه ها است  و در هفته وقف نیز تعدادی وقف جدید ثبت خواهد شد.

وی از ثبت ۲۰ وقف جدید در استان لرستان خبر داد و بیان داشت: برای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه باید از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای بهره ببریم و تلاش کنیم موقوفاتی متناسب با نیاز جامعه ثبت شود. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه با اشاره به اینکه امسال با توجه به شوع ویروس منحوس کرونا برنامه های هفته وقف بیشتر در فضای مجازی و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، افزود: تجلیل از یاوران وقف و واقفان خیر اندیش، ثبت موقوفات جدید و بهره برداری از نیروگاه برق امامزاده قاسم ازنا، ایجاد گروههای تبلیغی روحانیون برای ترویج فرهنگ وقف و بارگذاری مطالبی در خصوص اهمیت وقف در فضای مجازی را از مهمترین برنامه های هفته وقف در استان لرستان است . 

حجت الاسلام عباس زاده در پایان با اشاره به اینکه هفته وقف فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن و ثبت موقوفات بیشتر است، یادآور شد: برای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ وقف باید روحانیون و فعالان دین و فرهنگ تلاشی مضاعف داشته باشند و برکات آثار وقف در جامعه را برای مردم تبیین نمایند.  

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha