پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق

حوزه/ جواد الطلیباوی با بیان اینکه قیس الخزعلی دبیرکل گردان های اهل الحق به همکاری با نیرو های امنیتی در حادثه منطقه بلد دستور داده بود، اتهام دست داشتن نیرو های گردان اهل الحق در این حادثه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جواد الطلیباوی سخنگوی گردان های اهل الحق با بیان اینکه قیس الخزعلی دبیرکل این گردان به همکاری با نیرو های امنیتی در حادثه منطقه بلد در استان صلاح الدین دستور داده بود، اتهامات دست داشتن نیروهای گردان اهل الحق در این حادثه را تکذیب کرد.

الطلیباوی در بیانیه ای گفت: شیخ الخزعلی دستور داد نیرو های گردان های اهل الحق با نیرو های امنیتی و کمیته های تحقیقاتی ویژه جنایت الفرحاتیه، همکاری کامل داشته باشند تا عامل حقیقی آن را شناسایی و تحویل دادگاه دهند تا به مجازات عادلانه برسد.

وی افزود: این اقدام و موضع گیری به خاطر بزرگ و وحشیانه بودن این حادثه جنایتکارانه و کثرت اظهارات و اتهاماتی است که از حقیقت خالی بوده و قبل از نتایج تحقیق گفته شده است و این اقدام گردان های اهل الحق برای انجام تحقیق و رسیدن به نتایج و شناسایی عاملین این جنایت وحشیانه بوده است.

سخنگوی گردان های اهل الحق بیان داشت: این تنها جنایت صورت گرفته در این منطقه نیست، بلکه پیش از آن جنایت های متعدد و مشابه جنایت الفرحاتیه انجام گرفته، به ویژه که این جنایت همزمان با اقدام گروهک های داعش در حملات علیه این مناطق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ما نه دست داشتن گروهک های تروریستی داعش در این جنایت را تکذیب می کنیم و نه تأیید می کنیم و منتظر نتایج تحقیق در خصوص جزئیات و ابعاد جنایت الفرحاتیه هستیم. در صورتی که با ادله و مستندات جرم اشخاص ثابت شود، ما هرگز حامی مجرمان نخواهیم بود.

شایان ذکر است که تعدادی افراد مسلح ناشناس که لباس نظامی پوشیده بودند، ۱۲ نفر از ناحیه الفرحاتیه در منطقه بلد در استان صلاح الدین عراق را ربودند که بعد از ساعتی جسد ۸ نفر از آنان پیدا شد، امّا سرنوشت ۴ نفر از آنان نامعلوم است.

این حادثه واکنش های شدیدی در عراق در پی داشت، به ویژه اهل سنت که برخی از آنان "گردان های اهل الحق" را متهم کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha