جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ وداع خانواده با روحانی شهید مدافع حرم مجید سلمانیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که حضور در سوریه یک وظیفه دینی و عقلی برای دفاع از مظلوم است، گفت: اگر با دشمن در سوریه و عراق نمی‌جنگیدیم، امروز باید در داخل خاک کشور با آن‌ها مقابله می‌کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی فاطمه ابراهیمی، روز پنجشنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به این‌که ملتی که زن و مردش برای جانفشانی حاضرند و طلب شهادت می‌کنند، هیچ قدرتی با آن نمی‌تواند مقابله کند، اظهار داشت: عطر شهادت فرزندان غیور ایران زمین روزی در مرزهای ایران برای مقابله با دشمن بعثی و روزی در مرزهای غربی و شمال‌غربی کشور برای مبارزه با اشرار تروریست، به مشام می‌رسید و این بار از خرابه‌های شام و صحرای حلب عطرشان به مشام می‌آید.

وی ادامه داد: تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) دلیل نمی‌خواهد، راهنما و بهانه‌اش دل می‌باشد و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به ‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند و این همان وعده‌ای است که خدای متعال است که آن را با آیه " إنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمیعاد" بشارت داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم در نشان دادن وفا و صیانت از شجره طیبه اهل بیت(ع)، مرزها را در نوردیدند و با ولایت پذیری وایثار و شهامت و شهادت خود زیباترین تحلیل فلسفه قیام حسینی را برای جهانیان معنا و تفسیر عینی کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مدافعان حرم در سوریه هستند؟، گفت: عده‌ای از جوانان کشور سؤالاتی از این دست در ذهن دارند، و البته به حق هم این سؤالات به ذهنشان خطور می‌کند و خوب است در این مجال پاسخی روشن و مبین به این پرسش‌ها داده شود. علل حضور و کمک ما در کشورهای مظلوم منطقه همچون سوریه به همان مباحث دینی و عقیدتی بی‌شماری بر می‌گردد که وجود ما را توجیه می‌کند و  ما بسیار داریم در احادیث‌مان که دفاع از مظلوم بر هر مسلمانی واجب است.

ابراهیمی، دومین دلیل حضور در سوریه و کشورهای منطقه را مسئله عقیدتی بیان کرد و افزود: در کشوری مانند سوریه تکه‌هایی از شجره تشیع و تکه‌هایی از تن و روح ما شیعیان جا مانده است و شیعه در این سرزمین قلبش و تمام موجودیتش، آن راوی کربلا را جا گذاشته است و مگر می‌شود، غیرت جوان مسلمان ایرانی قبول کند که حرمین   حضرت زینب(س) و سه ساله اباعبدالله‌الحسین حضرت رقیه(س) مورد تهدید باشد و ما اینجا آسوده خاطر به هیئت و منبرمان بپردازیم و فقط روضه‌خوانی کرده و اشک بریزیم.

وی تصریح کرد: چاره اندیشی قبل از وقوع یعنی همین حضور پررنگ و کاری که اکنون مدافعان حرم انجام می‌دهند و آیا منِ جوان، تا به حال از خودم پرسیده‌ام که آمریکا به چه علت از آن سوی دنیا هزاران هزار کیلومتر را می‌پیماید و نظامیانش را وارد کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشورهای منطقه می‌کند؟.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی ادامه داد: چطور می‌شود آمریکا از آن سوی دنیا بلند ‌شود و بیاید این طرف دنیا در منطقه ما و در آب‌های آزاد ما ناو، ناوشکن، هواپیما و زیر دریایی و موشک بیاورد و دخالت ‌کرده و نقش‌آفرینی ‌کند؟.

وی اضافه کرد: اگر مدافعین حرم به سوریه نمی‌رفتند و با دشمن در آن‌جا مبارزه نمی‌کردند، دشمن وارد خاک ایران می‌شد و ما مجبور بودیم در داخل کشور با آن‌ها مبارزه کنیم

محمدلو در پایان گفت: عقل می‌گوید اگر خانه همسایه‌ات آتش گرفت باید به کمک همسایه رفت، چرا که اگر آن آتش مهار نشود وارد خانه ما هم خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha