جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، افزود: نبایستی در ترویج سبک زندگی شهدا کم کاری کنیم و اجازه تحریف به دشمنان را بدهیم و متاسفانه دشمن در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند، اما در اردوگاه خودی گاهی کم‌کاری‌ها مشاهده می‌شود و به جای ترویج زندگی الهی شهدا، کارتون شجاعت‌های کشیش نشان داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صوت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا در کلام امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: امام علی علیه السلام در نهج‌البلاغه می‌فرمایید مؤمنین باید با جان، مال و زبان خود در راه خدا جهاد کنند و بهترین مؤمن آن است که هستی خود را در راه الهی فدا کند و هر آن‌چه را که انسان قبل از خود به عالم آخرت بفرستد سودش برای او خواهد بود و هر چیزی که در دنیا باقی بماند منفعتش برای دیگران است، لذا بندگان خدا باید همه دارایی خود را در راه دین فدا کنند.

وی با بیان این‌که زندگی شهدا الگو گرفته از اهل بیت(ع) بود، گفت: از  شهید محمد ابراهیم همت نقل شده است که؛ زندگی را دوست دارم اما نه آنقدر که آلوده اش شوم  و خود را فراموش کنم و علی‌وار زیستن و علی‌گونه شهید شدن و حسین وار زیستن و حسین‌گونه شهید شدن را دوست دارم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان این‌که برای نهادینه کردن اخلاق در جامعه لازم است الگوهای درست اخلاقی را به جامعه معرفی کنیم، بیان داشت: مسئولین و صاحب منصبان در جامعه باید بیشتر از همه به اخلاق دینی متخلق باشند، چرا که رفتار آن‌ها در جامعه تاثیر مستقیم دارد و بنابر روایات مردم به اُمرای خود شبیه ترند تا پدران خود.

وی گفت: انقلابیون هر چه قدر خود را به فضائل اخلاقی مزین کنند تاثیرش در جامعه بیشتر است و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه و معرفی شهدا به عنوان الگوی اخلاقی می‌تواند زمینه‌ساز جامعه دینی باشد و سبک زندگی شهدا هر چه قدر در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در رفتار و اعمال افراد ایجاد می‌شود و باید همت کنیم تا آرمان شهیدان و فرهنگ شهادت را در جامعه تبیین کنیم.

محمدلو با بیان این‌که فرهنگ شهادت یعنی ایثار و از خودگذشتگی، افزود: اخلاص داشتن در کارها و انجام وظایف بدون توقع از مهم‌ترین نشانه‌های شهدا بود و اگر فرهنگ والای شهیدان ما در جامعه ترویج شود شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه به بیانات رهبر انقلاب درباره ترویج فرهنگ شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: باید روزبه‌روز یاد شهدا و تکرار نام آن‌ه و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهیدان در جامعه‌ رواج پیدا کند و همان‌گونه که امام خامنه‌ای هم تاکید کردند، در بیان زندگی‌نامه‌ شهیدان سعی کنیم خصوصیّات و سبک زندگی‌ آنان را تبیین کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: نبایستی در ترویج  سبک زندگی شهدا کم کاری کنیم و اجازه تحریف به دشمنان را بدهیم و متاسفانه دشمن در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند، اما در اردوگاه خودی گاهی کم‌کاری‌ها مشاهده می‌شود و به جایی ترویج زندگی الهی شهدا، کارتون شجاعت‌های کشیش نشان داده می‌شود.
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha