پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیانیه

حوزه/ حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در بیانیه‌ ای حمایت مقامات فرانسه از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در بیانیه‌ ای حمایت مقامات فرانسه از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَاللَّـهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّـهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ توبه/ ۳۲

می‌خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند، ولی خداوند نمی‌گذارد، تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید. 

بار دیگر در امتداد هجوم ناجوانمردانه به ساحت قدسی پیام آور صلح و مهربانی و رسول رحمت دل های مالامال از عشق به رسول گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله، جریحه دار و اندوهناک گردید. و بغض های شکفته از این جسارت اقیانوسی می شود که طومار اهانت کنندگان را در هم خواهد پیچید.  

اهانت به پیامبر اسلام(ص) این گل سرسبد تمام خوبی‌ها و فضایل، اهانت به همه ارزشهای انسانی و اخلاقی و همه انبیاء عظام(ع) و انسانهای پاک است. اهانت به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام در راستای پروژه اسلام‌هراسی و ارائه چهره غیرواقعی از اسلام رحمانی است. و حمایت های شرم آور منادیان آزادی های گزینشی حاکی از ضعف منطق و برهان فکری آنان در مقابل مکتب پیامبر اعظم(ص) و عصبانیت آنها از موج گرایش به اسلام و رحمه للعالمین است و چنین اهانت‌هایی بر خلاف باور کافران و اقانیم پرستان، موجبات بیداری و وحدت بیشتر جوامع انسانی و اسلامی شده و چیزی از ارزشهای سراج منیر نمی‌تواند بکاهد: 

شب پره گر وصل آفتاب نخواهد                      رونق بازار آفتاب نکاهد

بی شک نام زیبای مبارک محمد(ص) و پیام آسمانی او جذاب‌ترین و پرآوازه‌ترین نام‌ و دین بوده و هر روز بر میزان ارادتمندان و علاقه‌مندان به آن بیدارکننده فطرت های پاک افزوده می شود و هرگز دامن قدسی او به آب دهن هرزه گران، آلوده نخواهد شد. چرا که طنین:

فَاصْدَعْ بِمَا تُؤْمَرُ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِکِینَ﴿٩٤﴾ إِنَّا کَفَیْنَاکَ الْمُسْتَهْزِئِینَ﴿٩٥﴾ پس آنچه را به آن مأموری اظهار کن و از مشرکان روی بگردان(۹۴) که ما [شرّ] استهزاکنندگان را از تو باز داشته‌ایم(۹۵)

تسلای دل این عصاره خلقت و حسن اخلاق و مسلمانان و مرگ و غیض کافران خواهد بود. ان شاءالله

«اللّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا، وَ غَیْبَةَ إِمامِنا، وَ شِدَّةَ الزَّمانِ عَلَیْنا، وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنا، وَ تَظاهُرَ الْأَعْداءِ عَلَیْنا، وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَ قِلَّةَ عَدَدِنا اللّهُمَّ فَافْرُجْ ذلِکَ عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ، وَ نَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ، وَ إِمامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ، إِلهَ الْحَقِّ آمِینَ».

مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha