شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 925209
۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با مطالعه و بررسی جنگ های گذشته، اهمیت موضوع پدافند غیر عامل بیش از پیش مشخص می‌شود که توجه به آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام با تاکید بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل موجب زنده ماندن و حفظ بقای نیروی انسانی صرفه جویی کلان اقتصادی و ارزی در حفظ تجهیزات و تسلیحات بسیار گران قیمت نظامی می شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: اقدامات پدافند غیرعامل، مراکز حیاتی و حساس اقتصادی، سیاسی، نظامی، ارتباطی و مراکز عمده علمی و فرهنگی را در برابر حملات و بمباران های هوایی دشمن حفظ و ادامه فعالیت در شرایط بحران و جنگ را ممکن می کند.

وی با بیان اینکه اقدامات پدافند غیر عامل موجب تحمیل هزینه قابل توجه به دشمن می شود، ادامه داد: اقدامات دفاع غیر عامل سبب به وجود آمدن تأثیرات روحی و روانی مثبت در شهروندان و رزمندگان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با مقایسه هزینه های سه عنصر تهاجم، دفاع عامل و غیر عامل تصریح کرد: عنصر پدافند غیرعامل مخارج و هزینه های کمتری دارد و از نظر اخلاقی، بشردوستی و سیاسی، مفهومی صلح دوستانه دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه رسیدن به پدافند غیرعامل در مقایسه با دفاع عامل، ساده تر و سهل الوصول تر و با سیاست خودکفایی و عدم وابستگی و استقلال کشور متناسب تر است، گفت: با عنایت به موارد گفته شد، توجه به پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات و تقلیل خسارت ناشی از حملات نیروی نظامی مهاجم امری بدیهی است و باید جهت جلوگیری از آسیب پذیری ها و امنیت مراکز حیاتی، مهم و حساس، به دفاع غیرعامل روی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: در پدافند غیرعامل باید رویکرد فکری جدیدی را در زمینه مسائل امنیتی و نظامی در پیش گرفت، به طوری که همکاری در زمینه برنامه های پدافندی در کشور به عنوان یک اصل در نظر گرفته شده و این همان چیزی است که پدافند غیرعامل نامیده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha