سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه امثال سید کمال حیدری برحذر می دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص آقای سید کمال حیدری بیانیه ای صادر کرد که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ اتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَأَ الَّذی آتَیْناهُ آیاتِنا فَانْسَلَخَ مِنْها فَأَتْبَعَهُ الشَّیْطانُ فَکانَ مِنَ الْغاوینَ (اعراف: ۱۷۵)

بخوان بر آنان خبر کسی را که نشانه‌هایمان را به او دادیم؛ اما او خود را از آن تهی ساخت، پس شیطان او را پیروی کرد، او از گمراهانِ فرومایه بود.

بیشتر بخوانید:

فتوای آیت‌الله سیستانی درباره ادعای تکفیر مطرح شده توسط آقای سیدکمال حیدری + فیلم

مدتی است فردی به نام سیدکمال حیدری که یکی از منتسبان حوزه‌های علمیه است؛ هر از گاهی درباره محکمات اسلام و تشیع سخنانی ناروا مطرح می‌کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چند سال پیش وی را زیر نظر دارد و در برابر تحلیل‌ها و مطالب نادرست و ناتمام وی طریق تصبّر و تحلّم را در پیش گرفته است. بررسی سوابق نام‌برده نشان می‌دهد وی انضباط و استقامت لازم را در تحصیل نداشته، فراگیری از استادان را به حد کفایت نرسانده است. نقش‌آفرینی‌های وی در یکی از برنامه‌های سیمای کوثر نیز به لحاظ توانایی علمی خود وی نبوده بلکه به واسطه اطلاعات و استناداتی بوده که گروهی متخصص در اختیار وی قرار می‌داده‌اند و او تنها آن را اجرا می‌کرده است. گروهی که اکنون از او فاصله گرفته و رفتار و گفتارهای او را منکر می‌شمارند.

از دیرزمانی که آرای باطل وی رخ نموده، عالمان و متدینانی ناصح با وی گفت و گو کرده و او را نسبت به بطلان آرا و دیدگاه‌های ناتمامش آگاه ساخته‌اند. وی به رغم پذیرش اکثر ملاحظات و تذکرات و تعهد نسبت به تصحیح اشتباهات و جبران خطاها؛ همواره خلاف عهد عمل کرده و روش خود را تصحیح نکرده است. افزون بر این مراکز علمی نیز به طور رسمی از وی برای طرح دیدگاه‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دعوت کرده‌اند. این کرسی‌ها در حضور صاحب نظران و اهل فنّ ارائه می‌شود؛ ولی او از این طریق علمی و ناصحانه نیز سربرتافته و بر نشر خطاهای یادشده اصرار می‌ورزد. بدیهی است، جای بحث درباره تحلیل‌ها و برداشت‌هاـ هرچند در تضاد با محکمات اسلام و تشیع ـ محافل تخصصی و علمی است؛ که وی تن به آن نمی‌دهد. به نظر می‌رسد او اکنون خود را به غاری انباشته از شبهات تبدیل کرده و سخن امیر مؤمنان وضعیت کسانی مانند اوست که می‌فرماید: « ٍکُلُّ ذَلِکَ وَحْشَةً مِمَّا وَرَّثَ النَّبِیُّ الْأُمِّیُّ ص وَ نُفُوراً مِمَّا أَدَّی إِلَیْهِمْ مِنْ أَخْبَارِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ أَهْلُ حَسَرَاتٍ وَ کُهُوفُ شُبُهَاتٍ وَ أَهْلُ عَشَوَاتٍ وَ ضَلَالَةٍ وَ رِیبَةٍ مَنْ وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَی نَفْسِهِ وَ رَأْیِهِ فَهُوَ مَأْمُونٌ عِنْدَ مَنْ یَجْهَلُهُ غَیْرُ الْمُتَّهَمِ عِنْدَ مَنْ لَا یَعْرِفُهُ ...»؛ همه این‌ها به علت وحشت از چیزی است که پیامبر امی(ص) برجای گذاشته و به علت نفرت از آن چیزیست که از اخبار آفریدگار آسمان‌ها و زمین بر آنان عرضه کرد؛ [اینان] اهل واماندگی، غارهای شبهات، اهل کم‌بینی و گمراهی و بدگمانی‌اند؛ کسی که خدا او را به خود و رأیش واگذاشته است.(کافی، ج۸؛ ص۶۳)

مع الاسف چندیست او با برداشت‌های باطل خود، نسبت‌های ناروا به عالمان سلف رضوان الله تعالی علیهم را نیز افزوده و آن را به مراجع عظام موجود دامت برکاتهم نیز تعمیم می‌دهد؛ تا آن‌جا که برخی مراجع معظم دامت برکاتهم صریحا به تنزیه فتاوی خود از نسبت‌های ناروای وی پرداختند. نکته تأمل برانگیزتر، اینکه فارغ از برداشت های باطل او نسبت به محکمات اسلام و تشیع نشر این گفتار ها ونسبت‌های ناروا و فتنه‌انگیز وی در آستانه میلاد خجسته پیامبر اعظم(ص) که محور وحدت امت اسلامی است تمام تفرقه افکنان را به هیجان آورده و شبکه های معاند و فتنه گر را به استقبال از سخنان بی پایه وی و باز نشر آن کشانده است ولذا بر این اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه ی امثال وی برحذر می دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست هر چند مطمئنیم مسلمانان آگاه به ویژه پیروان اهل بیت علیهم السلام ، اسلام ،تشیع، عالمان و مراجع عظام را منزه از آرا و نسبت های بی مبنا و ناروای او می دانند.

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عابدین مؤمنی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 6
    بسم اللَّهِ الرّحمن الرّحیم انّاللّه و إنّاإلیه راجعون مصیبت هایی که جهان استکباری برای أُمَّت اسلامی آفریده و می آفریند کم است که شخصِی با ژست نواندیشی هرازچندگاهی إفاضات تفرقه افکنانه ابراز کرده شخصیت های بزرگ کارساز و مؤثر که برای تحکیم مذهب شیعه إثناعشریه بی نهایت فداکاری کرده بودند را در تقابل با اهل سنت قرار می دهد علماء بزرگ را متَّهم به داشتن دیدگاه تنگ نظرانه و متعصبانه نسبت به دیگر مذاهب اسلامی معرفی می کند که سبب برانگیخته شدن احساسات و تحریک عواطف اهل مذاهب علیه یکدیگر خواهد بود در حالی که شخصیت های نام دار همانند شیخ مفید با علماء مذاهب گفت گوهای دینی و مذهبی داشته اند چنان که الفصول المختارة بهترین شاهد مدعا است شیخ صدوق مباحثات سازنده با دانشمندان مذاهب داشته اند در کتاب بحار آمده است خواجه نصیرالدین طوسی فخرالدین رازی را شارح فاضل توصیف می کند علامه حلی به قاضی بيضاوی نامهٔ پر از التفات و مهربانی می نویسد فاضل قوشچی تجریدالإعتقاد خواجه را شرح می کند علامه حلی مختصر ابن حاجب را شرح می کند شیخ طبرسی از تفسیر زمخشری ستايش می کند با این حال گشتن در متون و استخراج عبارات دل آزار چه خدمتی به اسلام و نظام اسلامی و قرآن است؟ او چه می خواهد؟ چه هدفی را دنبال می کند؟ حال که از ایران اسلامی فریاد وحدت بلند است ساز تفرقه زدن چرا؟ کمک به چه کسانی است؟ هدایت گر نظام رهبری فرزانه انقلاب اسلامی دعوت به وحدت می کند چرا در مسیر خلاف شنا می شود؟ در چنین شرایطی بر دل سوزان اسلام و نظام اسلامی لازم است این توطئه را خنثی نمایند دشمنان اسلام را ناکام بگذارند که سبب خوشنودی پیامبر اکرم صلی اللَّهُ علیه و آله و سلم وأهل بيت او عليهم السلام خواهد بود خداوند متعال همه ما را هدایت بفرماید آمین رب العالمین دکتر عابدین مؤمنی ۹۹/٧/٢٩
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 5
      با سلام و احترام بر جنابعالی ، و تشکر از بابت مرقومه ی با ارزشتان ، عرض میکنم دور از انتظار نیست که ، دشمنان دین و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، کسانی با شند که دانسته یا نا دانسته در خدمت شاطین قرار گرفته و بزبا ن حال بگویند : فتوی دهندگانیم با میل خویش یارا __گرچه خلاف شرع است ،تأئید کن تو ما را __از حد آن گلیمت بگذار برون تو پا را __بر جهل خود ببیفزا ، کز آن شوی تو دارا __هر گز مباد بپرسی حکم دین خدا را __جاهل نباید اصلاََ با عقل کند مدارا .
  • یه بنده خدا IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    15 3
    سلام.برادر متنتون رو خوندم جز تخریب ایشون چیزی نبود.خوب جواب حرفاشون رو میگذاشتین که بهتر بود.جواب باعث میشه شبهه ها برطرف بشه
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 3
      قبلا حد اقل برخی از انحرافات حیدری تحلیل و نقد شده است . رد برای اطلاع عامه مردم و تحلیل برای خاصه متنافی نیستند بلکه متلازمند .
  • محمد صادق ایزدی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 6
    با سلام و تحیات، من هم بعضی صحبتهای ایشان را از طریق شبکه های اجتماعی شنیده ام. برایم بسیار سئوال برانگیز بود که چگونه یک روحانی شیعه، که ظاهری علمایی هم دارد، به خود اجازه می دهد اینگونه به اعتقادات دینی مردم حمله کند؟ به نظر من اگر نصیحت و اتمام حجت در او بی اثر است باید دادگاه ویژه روحانیت تا دیر نشده کاری انجام دهد.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    11 5
    بسمه تعالی با سلام پاسخ بد یا برخورد تند نتیجه عکس دارد والله العالم
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 3
      تندی بجا عین خوبی است . تکلیفمان انجام دهیم و انتظار واکنش رهیافتگی را نتیجه انجام تکلیف ندانیم .
  • غلامحسین خورشیدی IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    10 1
    به نام خدا بنده برخی از صحبت های ایشان را گوش داده ام و به استناد آن ها عرض می کنم: ۱-ایشان تقید به مستندسازی گفتار خود دارند و از کلامشان بر می آید که هم از علوم اسلامی بهره خوبی دارند و هم به اسلام مقید هستند؛ ۲-اینکه برخی دیدگاه های ایشان با فضای گرفتار در تفکر سنتی فقهاء ناسازگار است را نمی توان دلیل خطاءگوبی ایشان دانست!؛ ۳-جامعه مدرسین باید در مقام پاسخگویی به ایشان بر آید و از طرد و ایجاد شبهه نسبت به نامبرده بپرهیزد؛ ۴-برخورد با ایشان چیزی شبیه برخورد با امثال دکتر عبدالکریم سروش است(کسی که در کلام جدید قطعا نظیری در کشور ما ندارد.) و راه به جایی نخواهد برد؛
  • غلامحسین خورشیدی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    7 1
    به نام خدا سلام. توجه امثال آقای یزدی را به این آیه شریفه جلب می نمایم: النحل ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ [ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ] ﺑﺎ ﺣﻜﻤﺖ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻧﻴﻜﻮ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻦ ، ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮﻳﻦ ﺷﻴﻮﻩ ﺑﻪ ﺑﺤﺚ [ ﻭ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ] ﺑﭙﺮﺩﺍﺯ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺍﻭ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻳﺎﻓﺘﮕﺎﻥ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ .(١٢٥)
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 2
      دعوت کردند همان طور که در این بیانیه هم تصریح شده است . جدل احسن هم جامعه و هم دیگر علما داشته اند و وی با وجود اقرار باز ره ... . همان خدای اعلم بالمهتدین ، مهتدین و غاوین و شاخصه های هر کدام را بیان کرده و مهمل نگذاشته است .
  • جواد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    در مورد مرحوم آیت الله صانعی هم چنین شبهه هائی مطرح شد
    • حسین IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      8 1
      دلائل قوی بایدومعنوی نه رگهای گردن به حجت قوی
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    11 2
    جامعه مدرسین درباره آقای سید علی میلانی و جناب وحید خراسانی نظری ندارن
  • فؤاد PL ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 1
    إمكان ترجمه بيان بالعربي
    • مهدی US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 2
      http://www.alkawthartv.com/news/253972 بيان بالعربي موجود في الموقع قناة الكوثر الفضائية
  • صادق IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    10 3
    کاش به جای چنین بیانیه پاسخی برای سوالات اقای حیدری داشتند و میدادند؟ حرف جدیدی در این بیانیه نیست
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      3 3
      قبلا به اعوجاجات حیدری پاسخ استدلالی داده شده است . اما جهت تنویر افکار عمومی هم بیانیه این چنینی و عام لازم بود .
    • BE ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 2
      آنچه باآیت الله شریعتمداری کردن دوچندان آن رابااین بنده خداخواهندکرد.
    • پاسخ به «آنچه با...» IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      2 0
      قرارگیری در کودتای نوژه ، آیت الله آور است ؟!
  • راحله IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 2
    باسلام تشکروقدردانی میکنم اطلاع رسانی به موقع بزرگواران را اعلی الله مقامکم
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 4
    با سلام و درود بر حضرات آقایان مراجع عالیقدر و مدرسین بزرگوار حوزه ی علمیه مقدسه قم ، دامت برکاتهم و تشکر صمیمانه از این عمل بسیار ارزنده شان که در جهت حفظ دیانت اسلام عزیز بعنوان پرچمداران غیور و مدافعان راستین ، بحمدالله تعالی همواره با هوشیاری و جدیت تمام ، محکم ایستاد ه وموجب خوشحالی متدینین می شوند ، به هریاوه گوئی ، می گوئیم : میازار خود را بدون ثمر __بخواستت تو هر گز بدون قمر __نخواهی رسید با روش های بد __فقط می کنی راه خود را تو سد __نگردد گشاد هیچگه راه تو __به باز کردن حفره ی چاه تو __همان حفره ای را که نامش دهان __گذاشتی گشاد کرده ای چون جهان __چه سودی از این گفته های چرند ؟__کجا عاقلان یاوه ها می خرند ؟__برو در ره عاقلان ای پسر __مینداز خود را به هیچ درد سر __دو صد سال اگر این چنین سر کنی __به پوچی حیاتت هدر می کنی __بدان راه تو تنگ تر می شود __امورت همه لنگ تر می شود .
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 1
    مرحوم کافی روضه ای داشت و به ذکر وقایعی می پرداخت. گفت فردی به شهری سفر کرده بود دید که موذن می گوید مردم این شهر می گویند الله اکبر، مردم این شهر می گویند اشهد ان لا اله الا الله و وقایعی دیگر هم دید آمد وسط شهر فریاد برآورد که چه شد دین پیامبر گفتند هر جا مشکلی دیدی بگو پاسخت بدهیم. گفت چرا موذن نقل قول می کند گفتند که موذن ما فوت شد و ما هم فردی که حال و حوصله اذان گفتن داشته باشد و خوش صدا باشد نداشتیم روزی چند ریال به این فرد که یهودی است میدهیم و او برای ما اذان می گوید اما چون خودش یهودیست اینگونه اذان می گوید. حالا جامعه مدرسین می گوید که حضور کمال حیدری در شبکه الکوثر صرفا به دلیل خوش تیپی ایشان بوده، یعنی در حوزه علمیه و آن گروه متخصص و جامعه اسلامی، یک فرد مناسب پیدا نمی شده که شبکه الکوثر این فرد منحرف و گمراه را پشت تریبون مقدس خود گذاشته؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    5 3
    چون ازآنهاباسوادتراست شخصیت ایشان راترورکردند خداوندازآنهانگذرد
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      3 0
      مع السلام و الاحترام علیکم ، ایمکن ان اسئلکم بالنظر الی ایّ باذنجان انکم فهمتم او علمتم انه اعلم منهم یا اخی ؟ !
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      به به ! به فوق باسواد ! خداوند شما را هدایت فرماید
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 3
    ایشان کدامیک ازضروریات دین رامنکرشده است که اینگونه به ایشان تاختید.اثری که ایشان درانتشارتشیع درجهان عرب داشتندتمام فضلای حوزه قم نداشتند. ایشان یک مفسرقرآن فیلسوف عارف فقیه محدث باقی خواهدماند نمانطورکه امثال ملاصدرا وعلامه طباطبایی باقی ماندند.
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 1
      «اثری که ایشان درانتشارتشیع درجهان عرب داشتندتمام فضلای حوزه قم نداشتند.» این ادعای گزاف رو از کجا آوردید ؟ نکنه شاگردی کردی و اثر کرده ؟ مقایسه با علامه طباطبایی و مانند ایشان ؟ حیدری حکم یک مجری در گذشته داشته و شما عقبه تهیه مطالب رو نمی دیدید فکر می کردید که همه را از انبان خود می گویند !
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    9 3
    سلام ان لله وان الیه راجعون حوزه ای که خودش را منتسب به معصومینی می داند که در برخورد با مخالفان خودشان با احترام با دعوت به مناظر و مباحث عقلی و علمی حقانیت خودشان را ثابت می کردند امروز شاهد هستیم بجای پیروی از آن بزرگواران به گونه دیگری عمل میکند. چرا بجای تهمت زدن و توهین کردند برای یکبار اعلام نمی کنید و ایشان را علا و رسما آنگونه که همگان آن را ببینید دعوت به مناظره نمی کنید آنچه تاکنون دیده شده این بوده که ایشان کررا دعوت به مناظره کرده اند و دریغ از یک جواب رسمی مگر نه قدرت صدا وسیما میلی و رسانه ای و بلند گوهای تمام منابر بدون استثنائ دست شماست چرا یکبار ایشان را دعوت در یکی از این مکان ها نمی کنید تا حقیقت بطلان ادعای دعوت ایشان دیده شود برفرض که ادعای ایشان در قبول مناظره دروغ است چرا در رد مستندات و مکتوبات که ایشان با نام کتب و صفحه آن پیرامون آن موضوعات ارائه میدهند اثبات نمی کنید که آن مستندات و مکتوبات دروغ و باطل هستند اگر شما صداقت دارید چرا به فرموده قرآن عمل نمی کنید قل هاتوا برهانکم آن کنتم صادقین اگر شما حق را می گویید چرا بجای تهمت زدن و توهین کردند در اطلاعیه هایتان یکبار ادله و مستند در اثبات کذب بودن موارد ایشان داده نشده و تاکنون هر چه ارائه داده اید فقط وفقط اطلاعیه هایی بود که با توهین تهمت همراه و متاسفانه زینت داده شده به آیات و روایات بوده چرا به فرموده رهبری عمل نمی کنید و با برخورد با مخالفان خود بجای برچسب زدن و منطق و عقلانیت را بکار میبرید حضرات آقایان شاید این شیوه شما به برکت سایه این نظام چند روزی به ظاهر پابرجا و باشد ولی یقین بدانید دیر یا زود دیگر حتی در همان حوزه هم جایی نخواهد داشت پس تا دیر نشده جبران و تغیر رویه دهید خداوند همه ما را در طریق هدایت خود پایبند و ثابت قدم هدایت گرداند ان شاءالله تعالی
    • بنده خدا TR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 1
      شما بزرگوار متن رو یکبار با دقت بخونید: وی به رغم پذیرش اکثر ملاحظات و تذکرات و تعهد نسبت به تصحیح اشتباهات و جبران خطاها؛ همواره خلاف عهد عمل کرده و روش خود را تصحیح نکرده است. افزون بر این مراکز علمی نیز به طور رسمی از وی برای طرح دیدگاه‌های خود در کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دعوت کرده‌اند. این کرسی‌ها در حضور صاحب نظران و اهل فنّ ارائه می‌شود؛ ولی او از این طریق علمی و ناصحانه نیز سربرتافته و بر نشر خطاهای یادشده اصرار می‌ورزد.
  • امیر IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    وحدت عملی لازم هست فقط وگرنه این همایش ها سودی برای مسلمین ندارد جز هزینه های ملیاردی و وحدت هم فقط ازطرف روحانیون ومراجع تقلید محقق میشود ک متاسفانه فقط شعار میدن ودیکرهیچ
  • فاطمه IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    3 5
    اشخاصی مثل حیدری وسروش بر باطل بودن ادعاهای خود ومخلوط کردن حق و باطل در نظرات خود آگاهند به خاطر همین همیشه از مناظره با اهل فن در عمل فرار میکنند . چون از رسوایی خود می ترسند که طرفداران شان کم شود امان از هواپرستی
  • احمد IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    4 5
    چرا نمی گذاريد کسانی همچون آیت الله حیدری نظراتش را مطرح کند. اگر شما حق می گویید نباید از اظهار نظر ترس داسته باشید
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      2 2
      چرا بگذاریم کسی که از حوزه و اعتقادات ناب دینی رشد کرده است به آن لگد بزند ؟ برای کفران بایستی فرش قرمز پهن کرد ؟
    • رضوان SE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      1 1
      نظرات باطل خود را از راههای مختلف بیان کرده و بزرگان هم جواب اباطیل او را داده اند و شما خبردار نشده ای .
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      1 0
      با سلام و احترام بر جناب احمد آقای عزیزم ، عرض می کنم ، قربان شما بشوم ، حضرات آقایان علماءکثرالله امثالهم که زنجیر به دست و پا و گردن آقای حیدری نبسته اند ، نظر مبرک خودشان را در مورد اظهارات او بیان کرده اند آن هم بر اساس احساس مسئولیت ، پس چرا جنابعالی آزادی بیان و نظر را برای او قبول دارید ولی برای متخصصین امر نه؟ داستان یک بام و دو هوا را حتماََ میدانید ، برای یاد آوری با کب اجازه از حضرتعالی می آورم :قربان برم خدا را __یک بام و دو هوا را __اینور بام گرما را __آنور بام سرما . به آزادی گفته ها قائلید __ولیکن ز یکسو بود مائلید؟! اگر منحرف کردن خلق شفا ست____چرا پس بیان حقایق جفا ست ؟ با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    گرتومیخواهی مسلمان زیستن .نیست ممکن جز بقران زیستن .مهم این هست که قران رابفهمی یانه چون فهمیدن قران ازجانب خداست وبرای منافق اتفاق نخواهد افتاد
  • م IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    جوابش رو بدن
  • محسن IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    3 1
    مناظره کنید ان کنتم صادقین
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    2 0
    چیزی از واقعیت کم نمیکنه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 8
      واقعیت را روشن کرد . از لحاظ اسندلالی هم در گذشته از جمله در همین خبرگزاری وضعیت توضیح داده شده است .
  • سیدرضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    4 1
    سلام زیاد سخت نیست بدانیم چقدر درست گفتیم وعمل کردیم. یک نگاه به جامعه همه چیز را روشن میکند عزیزان مسول حداقل شرط بقا میگوید کمی گوش کنید وپاسخ دهید این رفتار پرعتاب تاکی قدری به فکر این جامعه بدبخت باشید وصدای عقل رابگوش برسانید. کلامی گفته فرضا خطا. پاسخ عالمانه دهید. چرافکرمیکنید باید باجبر وعتاب مردم رامتقاعد کرد
  • عبدالصمد نجار RU ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    خدا حفظشان کند
  • جواد اژه ای RU ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    2 2
    به نظرم تکفیر کار اشتباهی است. نمی شِد که هی بخوایم یکی رو تکفیر بکنیم.
  • کامران کلاه کج IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    2 2
    مسؤلین خبرگزاری حوزه ای کاش اینقدر که تلاش برای سرکوب نظرات حضرت آیت الله العظمی سید کمال حیدری می کنید اجازه می دادید سید کمال حیدری و سید کمال ها نظراتشان را بگویند و و کسانی که مخالف نظراتشون هستند با ادله منطقی نظرات رو نقد کنند بابا با بیانه و تکفیر و جاسوس و شیعه انگلیسی خوندن اینها شما نمی توانید هیچ تفکری رو سرکوب کنید
  • عبدالله IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 0
    متاسفانه موضوع تکفیر در برخی مذاهب اسلامی و از سوی برخی از علما معضل فعلی و نیز گذشته مسلمانان است، داعش و سایر گروههای تکفیری از همین اندیشه وهابی و ابن تیمیه و غیره بیرون آمدند و در بین شیعیان هم هستند عده کمی از علما و کسانی که سایر مسلمانان را تکفیر می کنند در حالی که عموم مسلمانان مگر دو گروه نواصب و غلات هیچ کفری متوجه آنان نیست. اما در خصوص معضل تکفیر، هستند عده ای از علمای شیعه و کسانی که سایر مسلمانان را تکفیر می کنند و به برخی از اصحاب و همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم سخنان توهین آمیز می گویند و به ویژه اهل خطابه و منبر موضوعات و مطالبی را مطرح می سازند که آتشی بر خرمن وحدت بین فریقین است و نیز مداحان که غالبا دارای دانش کافی از فقه و عقاید نیستند مطالب و اشعاری را در مراسم مذهبی می خوانند که مفهوم برخی از آنها تکفیر بسیاری از مسلمانان و نیز بسیاری از اصحاب و همسران پیامبر خداست، جامعه مدرسین نیز بهتر است جلسه مناظره ای را برگزار کند و در آن دو طرف به صورت متین و منطقی و بدون جدل و مغالطه با هم به بحث بپردازند و در صورتی که آقای حیدری نپذیرند، به صورتی مختصر و قابل فهم همگان، حوزوی و غیر حوزوی، پاسخ سخنان وی را بدهند در عین حالی که عرض شد معضل تکفیر بین برخی، هم اخباری ها و هم اصولیون وجود دارد و باید ریشه این معضل برای همیشه خشکانده شود و جریانات تاریخی ملاک اسلام و کفر قرار نگیرد.
  • احمد SE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    1 2
    مراجع بزرگوار شیعه همچون حضرات ایات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی ماهها قبل حکم به ضلالت این شخص داده بودند و جا داشت که این بیانیه بعد از حکم ایشان و در تایید ان صادر شود خدا سایه این مراجع بزرگوار را بر سر ما مستدام داشته و در ظهور قائم ال محمد عج تعجیل فرماید . امین
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 2
    با سلام و احترام بر جناب آقا محسن عزیز ، عرض می کنم که لطفاَش متن را دو باره مطالع بفرمائید ، ملاحظه خواهید کرد که از ایشان دعود بهمناظره شده است. لذا اجازه میخواهم به خدمن با سعادتتان عرض کنم : دعدتش کردند اما وی فرار __دید هارجح زانکه ماند بر قرار __وحشتش از صادقین بوده شدید __خوفناک تر زان تو گوئی هیچ ندید ___خوفش از آن بوده است خندان شود __افتضاحاتش دو صد چندان شود __چون که میدانسته لب وا کند __خویشتن را نزد خلق رسوا کند .
    • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
      1 4
      با سلام و احترام بر جناب شما عزیزان ، لطفاََ اغلاط نوشته ی بنده ی حقیر را که سهواََ ومتأسفانه از روی بی توجهی نا درست نوشته ام اصلاح بفرمائید ، با عرض پوزش و تشکر . درست ها: 1___«مطالعه » ، 2__« به مناظره » ، 3__«خدمت » ، 4__«دعوتش» ، 5__ «دیده ارجح » نا درست ها ،به ترتیب : 1__«مطالع » ، 2__«بهمناطره » ، 3__«خدمن » ، 4__ «دعوتش » ، 5__« دیدهارجح »
  • بهنام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    3 0
    شما جواب منطقی به ادعای این آقا بده، نمیخواد ،محکوم گنی .
  • سید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    3 0
    کاش آیت یزدی...یک اخطار.هم برای امام جمعه ... آقای ... داشته باشند سال گذشته خبرنگاران ورسانه ها را جنع کرده بودتد دفترشان وبه همه تکلیف کردند بعداین حتما بنویسد.آیت الله ... هرکسی بنویسد یابگوید حجت الاسلام باهاش برخورد میشود.یا تخلفات دیگری درمورد اینکه خودش را بااستفاده ازجایگاه نماینده ولی فقیه عضوهییت علمی دانشگاه ... کرده با۵۹سال سن.درصورتیکه شرایطوقاندن میگوید۳۵ سال داشته باشید.ودکتری ایشان سطح۳حوزه علنیه را دارند..موارد دیگر..حضرت آیتالله یزدی بااین افاراد که همه مردم وخانواده شهدا وحتی خیلی ازروحانیون انقلابی را خانه نشین کرده ومردم را نسبت به روحانیت بدبیین کرده. .بااین افراد خواهشا خواهشا برخورد کنید .وگرنه سیدکمال حیدری دیکری خواهد شد
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 3
    بلی جناب محسن آقا جان : چون که میدانسته گر لب واکند ___خویشتن را نزد خلق رسوا کند .
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    با سلام با توجه به گسترش دنیای اطلاعات و دسترسی همگانی و انی مردم به منابع بهتر است با برگزاری جلسات برخط ابروی کذابین در جلسات دوطرفه انجام شود
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 1
    با سلام واحترام بر عزیزانی که بحق باور دارند ، بهتر بود با آقای سید کمال حیدری مناظره و مباحثه ی علمی صورت می گرفت ، عرض می شود که وقتی از او دعوت به این عمل می شود ، ولی نمی پذیرد ، آیا نباید ، مطلب را بعنوان هشدار با مردم شریف در میان گذاشت ؟ دلایل قوی باید و معنوی __نه رگ های گردن به حجت قوی __ بدنبال او گو ، کجا میدوی __مبا دا تو هم پیرو او شوی ___دلیل از برای خردمند بود ___نه کس را که از روح درد مند بود ___کسی کو ز ترس خود از گفتگو ___فرار ی بود کی کند جستجو ___حقایق به برهان ، بخود این بگو ___دگر از وی اصلاََ تو منطق مجو .
  • محمد مهدی اسلامیl IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 1
    با سلام و احترام ، خیلی از خوانندگان عزیز پوزش میخواهم که فراموش کردم اسمم را در نظری که دادم بنویسم .
  • محمد LU ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    بسمه تعالی سلام علیکم . بنده اکثریت صحبتهای جناب حیدری رو گوش داده ام و به جد در شبکه های اجتماعی و یوتیوب و سایت منسوب به ایشان پی گیر بیانات ایشون بودم و ایشان را بسبار مسلط و با سواد و بسیار بسیار اهل فن و مطالعه یافتم . و کلامی از ایشون ندیدم که خارج از کتب شیعی و سنی و متن صریح قران باشه و تمام کلام خود را با استناد و مطالعه مطرح می کنه . جا داشت عزیزانی که ایشون را تکفیر کردند بحث به بحث در شبکه های اجتماعی و ... اشتباهات نقلی و روایی و ... ایشون رو تذکر می دادند تا در افکار عمومی از جمله خود بنده شبهه ایجاد نشود که صرفا تکفیر ایشون جنبه علمی نداشته و صرفا چون صحبتهای ایشان( البته بسیار مختصر) متضاد منافع حکومتی و سیاسی است این تکفیر صورت گرفته است . خداوند متعال انشالله کسانی را که با صدق دل و به حق و با نیت واقعی بیان حقایق اسلام عزیز در این مملکت خدمت و تلاش می کنند را توفیقات فراوان دهد .
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    مسلمانان با مذاهب مختلف همدیگررا میدرند اسلام یکی است خدا یکی پیامبر یکی . اگر مامسلمانان همدیگر راکافر بنامیم وای بحال مخلوقات دیگر خدا..!
  • رجل يسعى SA ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    حينما عجزتم عن مقارعة السيد الكامل والعالم الشامل آية الله السيد كمال الحيدري بالحروف جردتم عليه بغي السيوف ويكفي انشقاقكم ومروقكم عن رأي الإمام الخامنائي الذي ربما بايعتموه بألسنتكم ونكثتم بيعته بأفعالكم. لبئس ماسولت لكم أنفسكم...أقبلتم أن أيد بغيكم حساد وجهال أمثالكم وبعض رعاعكم والله ساخط عليكم!؟ فسترد ن على الله بسوء عملكم وليس لكم عند الله أي اعتبار وخلاق.. وإني ناصح لكم بمر القول فتوبوا إلى بارئكم من عبادة عجل أهوائكم قبل أن تفرق بين أبدانكم وأرواحكم.