جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: دغدغه و مطالبات نسل چهارم و پنجم انقلاب برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی است و این نقطه ارزش و قدرت فرهنگ ما به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل های دانش آموزی استان فارس که به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش آموز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تبریک روز دانش آموز و روز ملی استکبارستیزی، اظهار داشت: دغدغه و مطالبه های دانش آموزان که نسل چهارم و پنجم انقلاب محسوب می شوند برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی است و برگرفته از فرهنگ بیگانه نیست که این نقطه ارزش و قدرت فرهنگ ما به شمار می رود.

وی افزود: امروز در عرصه بین الملل شاهد جنگ تمدن ها و فرهنگ ها هستیم و برای اینکه در این میدان، بتوانیم از حقانیت خودمان دفاع کنیم باید تا جایی که می توانیم قوی شویم، این قوی شدن در همه عرصه ها از جمله علم و تکنولوژی گرفته تا عرصه های مختلف و گوناگونی مثل پزشکی و حتی نظامی تعریف می شود.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با طرح این سؤال که چرا امروز کشوری مثل آمریکا در دنیا مستکبر است و دارد به ملت های جهان زور می گوید؟ تصریح کرد: به این دلیل است که در علم و عرصه نظامی به اندازه ای رشد کرده که دیگر دولت ها و ملت ها را به خود وابسته کرده است. بنابراین اگر می خواهیم از استقلال کشورمان و از دینمان دفاع کنیم، باید در همه زمینه ها رشد کنیم و به پیشرفت دست یابیم که این امر توسط شما دانش آموزان عزیز محقق می شود.

وی عنوان کرد: خودم را معلم می دانم و از ارتباط با نسل جوان و انتقال تجربه و دریافت ایده های آنان همیشه استقبال می کنم و از دیگر مسئولان به ویژه مسئولانی که با این نسل سر و کار بیشتری دارند، درخواست می کنم ارتباط و دریافت نظرات و ایده های این نسل جوان را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار کرد: تلاش و مجاهدت جوانان استان فارس باید در بین تمام سطوح جامعه قابل دید و لمس باشد و ما به آینده ای که توسط شما جوانان برای ایران اسلامی ساخته می شود امیدواریم، امروز دشمن دارد به نسل جوان ما به ویژه نسل نخبه ما القاء می کند که آینده خوبی در انتظار شما نیست، این تصور غلط و سم مهلک است؛ آینده کشور به دست شما جوانان ساخته می شود. چه بسیار نخبگانی که در کشور ما امروز منشأ اثر و تحول هستند و  اتفاقات خوب به دست آنها رقم می خورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha