جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در خصوص برگزاری مراسم ۱۳ آبان گفت: مراسم یوم الله ۱۳ آبان به صورت محدود و با رعایت کلیه دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، ضمن گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت: یوم الله ۱۳ آبان با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، همزمان است، از این رو ماهیت و پیام این روز برگرفته از نهضت رسول گرامی اسلام(ص) است که استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم، عدالت خواهی و عدالت طلبی است.

وی در ادامه به تبیین حوادث ۱۳ آبان و جایگاه و مکتب دین اسلام پرداخت و اضافه کرد: حوادث ۱۳ آبان شامل تبعید حضرت امام خمینی(ره) بعد از موضع ایشان در برابر لوایح ننگ آمیز مجلس شورای ملی آن زمان از جمله کاپیتولاسیون، کشتار دانش آموزان در صحن دانشگاه تهران در سال ۵۷ قبل از وقوع انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری شیوع بیماری کرونا و برگزاری گرامیداشت ۱۳ آبان، افزود: متاسفانه امسال به علت وضعیت موجود در سراسر کشور به ویژه استان فارس، امکان برگزاری یک راهپیمایی یا تجمع بزرگ نیست و بنا شد مراسم یوم الله ۱۳ آبان در شهرستان ها تنها با هماهنگی ستاد استانی کرونا و در صورت فراهم بودن موقعیت، به صورت محدود برگزار شود و در غیر این صورت گرامیداشت این روز در فضای مجازی و بسترهای رسانه ای انجام شود.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: در شیراز یک مراسم نمادین، در فضای باز، با جمعیت محدود، در زمان کوتاه و مهمتر از همه با در نظر گرفتن تمام دستور العمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله، استفاده از ماسک، تب سنجی و غربالگری شرکت کنندگان، ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه به مدت یک ساعت در صحن غدیر حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: باید جایگزینی برای تجمعات داشته باشیم که با توجه به وضعیت فعلی بهترین گزینه برای این مباحث فضای مجازی و رسانه است که در این زمینه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته نشست های تبیینی با موضوعات جنایات آمریکا و بیان شرارت های استکبار جهانی، آشنایی با جریانات ضد استکباری منطقه و جهان ویژه دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی همچنین از برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع استکبار ستیزی ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود: از ظرفیت برنامه آموزشی مجازی شاد در برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان جهت شرکت دانش آموزان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha