یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه ابوالفضل(ع) امیدیه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه هرکجا که طلاب در میدان عمل حاضر شدند، مشکلات کمتری هم ایجاد شد، گفت: طلاب خدمت را وظیفه خود می‌دانند و با این اعتقاد که «وظیفه من نوکری مردم است» در راه خدمت به مردم خود را در معرض خطرات گوناگون قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان امیدیه، با اشاره به فضیلت علم و عالم، اظهارداشت: خداوند متعال بالغ‌بر ٨٠ بار در قرآن کریم از علم و عالم تعریف کرده و آن‌ها را دوست دارد.

وی با بیان اینکه عالم و غیر عالم مساوی نیستند، گفت: سه دسته از انسان‌ها در قیامت اجازه شفاعت دارند که یکی از آن سه دسته علاوه بر «شهدا» و «انبیاء»، «علما» می‌باشند؛ حال کدام عالم است که می‌تواند شفاعت کند؟ آن‌که علم و عمل رو یکجا باهم جمع کرده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه اگر طلاب علم و عمل را در کنار هم جمع کنند محبوب خدا هستند، نمونه بارز عمل در کنار علم‌اندوزی را «حرکت‌های جهادی» عنوان کرد و افزود: اینکه طلاب در دوران سیل و کرونا به کمک مردم، گروه‌های امدادی و جهادگران عرصه سلامت آمدند، نشان از عمل مخلصانه آن‌ها بود که بدون هیچ چشم‌داشتی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان با تأکید بر اینکه در هر جا طلبه داشته باشیم، مشکلات کمتر است، گفت: طلاب خدمت را وظیفه خود می‌دانند و با این اعتقاد که «وظیفه من نوکری مردم است» در راه خدمت به مردم خود را در معرض خطرات گوناگون قرار می‌دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha