پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کتاب تقریب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مقدمات اجرای طرح ۲ سالانه کتاب تقریب ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، عبیدالله رستمی امروز در چهاردهمین مراسم «سه‌شنبه‌های تکریم» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل شهید «ارکان قدیمی» به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: شهید ارکان قدیمی از جوانان برومند کردستان بود که در زمان حیاتش در حوزه فرهنگ و هنر این منطقه اقدامات تاثیرگذاری انجام داد.

وی با اشاره به اینکه کردستان به استان مسجد و مناره معروف است، اضافه کرد: بیش از ۲ هزار مسجد،  حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ کانون در شهر و روستاهای شهرستان‌های مریوان و سروآباد فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی همچون جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان امسال به شیوه همیشگی برگزار نشد.

رستمی تاکید کرد: مقدمات اجرای طرح دو سالانه کتاب تقریب کردستان که ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است، انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای آن با حضور مسوولان کشوری باشیم.

امام جمعه مریوان هم در این مراسم با اشاره به اینکه بدلیل فضیلت شهادت در این برنامه گرد هم آمده‌ایم، افزود: اسلام مکتب شهادت است و مردم شهید پرور مریوان همواره حافظ و پاسدار ارزش های اسلام و انقلاب بوده و هستند.

ماموستا مصطفی شیرزادی با بیان اینکه مردم مرزدار مریوان بارها در میدان سیاست، سیاست مداران استکبار را به زانو درآوردند، یادآور شد: مریوان به سهم خود شهدای ترور، انقلاب و دفاع مقدس زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرماندار شهرستان‌های مریوان و سروآباد، امام جمعه مریوان، فرمانده سپاه مریوان و مدیرکل بنیاد شهید کردستان از دیگر مسوولان حاضر در این برنامه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha