جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته کتاب و کتابخوانی

حوزه/ معاون پژوهش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: کاهش شمارگان کتاب و تعداد کتابخانه ها، پدید آمدن شکاف بین کتاب و مخاطبین به شدت رشد فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، خانم طاهره سادات ضیاءحسینی در نشستی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، یکی از مهمترین شاخصه های توسعه فرهنگی هر جامعه را، رشد میزان کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف آن دانست که موجب ارتقاء سطح آگاهی و دانش جامعه می شود.

وی افزود: افتخار ما این است که دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی به اندازه‌ای اهمیت داده که معجزه ماندگار پیامبر اسلام(ص) از جنس کتاب است و اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، امر به خواندن و فراگیری علم از سوی خالق بود.

معاون پژوهش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان با اشاره به این مطلب که دنیای امروز با بحران فرهنگی مواجه است، ادامه داد: کاهش شمارگان کتاب و تعداد کتابخانه‌ها، پدید آمدن شکاف بین کتاب و مخاطبین به شدت رشد فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند.

ضیاءحسینی گفت: روی آوردن به کتاب و گرایش به مطالعه می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این مشکل ایفا کند و هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای توجه دادن اقشار مختلف به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه است.

وی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به اهل دانش و همه دست اندرکاران توسعه فرهنگ مطالعه، بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید و توصیه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha