جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ستاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر حفظ وحدت در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: در مقابله با ویروس کرونا مسئولان نباید بحث های حزبی و گروهی مطرح کنند بلکه همانند دوران دفاع مقدس همگان با اتحاد و همدلی بیشتر پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی  پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مبارزه با کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه کاشان با اشاره به تفاوت های زمان شیوع ویروس کرونا با زمان فعلی، اظهار داشت: گرچه ابتدا به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا با مشکلاتی روبه رو شدیم ولی با گذشت زمان و کسب تجارب ارزنده توانستیم برای پیشگیری از ویروس منحوس، اطلاعات خوبی برای جلوگیری از گسترش آن کسب کنیم.

وی، به عدم تجربه خدمت رسانی  به نیازمندان در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان اینکه زمان مهار سیل و زلزله با کرونا فرق دارد، گفت: سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه با کمک نیروهای مردمی، هلال احمر و بسیج در زمان خاصی مهار می شود، ولی زمان ریشه کنی کرونا، به عنوان پدیده ای که در کنار زندگی مردم قرار دارد مشخص نیست، لذا باید در تمام  اوقات با مقاومت در برابر آن به صورت آماده باش کامل بسر ببریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کرونا همچون مار سمی است که باید کنارش زندگی کنیم، ادامه داد: هر لحظه باید احساس کنیم که  این ویروس خطرناک همانند یک مار سمی امکان دارد نیش بزند.

وی آسیب های اقتصادی ویروس کرونا به مردم را بسیار بیشتر از ابتدای شیوع این ویروس دانست و گفت: ضرر و زیان اقتصادی کرونا در اسفندماه سال گذشته زیاد به چشم نمی آمد ولی مشکلات معیشتی برای مردم  را در شرایط فعلی سخت تر کرده است.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه کادر درمانی کشور در ابتدای شیوع کرونا با نشاط تر از زمان فعلی بودند، بیان داشت: طولانی شدن زمان مبارزه با ویروس کرونا، کادر درمان کشور را خسته تر کرده و شهادت پرستاران و پزشکان در برابر دیده گان کادر درمان، روحیه آنها  را کاهش داده است.

وی، مسئولیت جهادگران عرصه سلامت کشور را خطرناک تر از عملیات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: گرچه رزمندگان با شهادت تعدادی از افراد، بقیه نیروها عقب نشینی می کردند ولی در مبارزه با کرونا امکان عقب نشینی برای کادر درمان وجود ندارد و باید تا آخرین نفر مقاومت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به گلایه مندی زیاد مردم نسبت به عدم برخورد جدی مسئولین با کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اشاره کرد و افزود: اگرچه رستوران ها و تالارهای پذیرایی به خاطر کرونا به ظاهر تعطیل شده اند ولی مردم از بی تفاوتی مسئولین در عدم برخورد جدی با برگزارکنندگان  مراسم های جشن و عروسی در باغات گلایه مندند.

وی با اشاره به دوگانگی در گویش و اظهارنظر مسئولین در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: مجموع تفاوت نظرها و دوگانگی ها در مبارزه با ویروس کرونا باید مسئولین را در برابر وضعیت موجود حساس کند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه معنویت و خواندن دعا و مناجات در شرایط کرونایی نباید فراموش شود، گفت: براساس سفارش بزرگان با خواندن حدیث کساء و صحیفه امام سجاد(ع) باید در جهت معنویت افزایی در جامعه فرهنگ سازی شود. 

وی با تأکید بر حفظ وحدت در مبارزه با ویروس کرونا، تصریح کرد: در مقابله با ویروس کرونا مسئولان نباید بحث های حزبی و گروهی مطرح کنند بلکه همانند دوران دفاع مقدس همگان با اتحاد و همدلی بیشتر پای کار بیایند

امام جمعه کاشان با اشاره به برگزاری نشست های طب سنتی در جهت مبارزه با ویروس کرونا، گفت: گرچه مفید بودن طب سنتی در پیشگیری و درمان ویروس ادعا و کار مناسبی است ولی باید این ظرفیت مورد شناسایی بیشتر قرار گیرد.

وی با تاکید بر تجلیل از پزشکان و خادمان سلامت، گفت: برای از غربت خارج شدن کادر درمان، باید  از پزشکان عمومی، متخصصین و پرستاران به نحو شایسته تجلیل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر برگزاری جلسه هفتگی ستاد کرونا در شهرستان کاشان، خاطرنشان کرد: از جهادگران داوطلب در بیمارستانها  برای مراقبت از بیماران کرونایی استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha