جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رستوران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کرونا زندگی مردم را فلج کرده است، گفت: در شرایط کرونایی جامعه حالت طوفانی پیدا کرده و اعصاب و روان مردم با مشکل جدی رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در دیدار اتحادیه صنف رستوران و تالار پذیرایی های کاشان با بیان اینکه در شرایط کرونایی بعضی از اصناف در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، گفت: صاحبان بعضی از این مشاغل به خاطر بدهی و حفظ آبرو مجبورند صورت خود را با سیلی سرخ  نگه دارند.

وی با تاکید بر حمایت جدی دولت از اغذیه فروشی ها، رستوران دارها و تالارهای پذیرایی، افزود: به دلیل عدم تحقق دولت در دادن کمک معیشتی و تسهیلات به این قشر از جامعه شرایط برایشان سخت تر شده است.

آیت الله سلیمانی به شرایط خاصی که تالارهای پذیرایی و رستوران ها به خاطر کرونا با آن دست و پنجه نرم می کنند اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه بعضی از تالارها و رستوران دارهای شهرت دار کشور به خاطر خسارت کرونا مجبورند رستوران و تالارهای پذیرایی و عروسی خود را زیر قیمت به فروش برسانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کرونا زندگی مردم را فلج کرده است، ادامه داد: در شرایط  کرونایی جامعه حالت طوفانی پیدا کرده و اعصاب و روان مردم در این شرایط سخت اقتصادی با مشکل رو به رو شده است.

وی با بیان اینکه والدین در شرایط سخت اقتصادی و گرانی های سرسام آور خجالت‌ زده فرزندانشان هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که شرایط اقتصادی خوب بود پدران توان برآورده نمودن خواسته های کودکان خود را داشتند ولی الان به دلیل گرانی قادر به تأمین خواسته هایشان نیستند.

عضو خبرگان رهبری به عدم پیش بینی زمان ریشه کنی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه تاکنون هیچ واکسنی برای ریشه کنی کرونا ساخته نشده است و مردم هم نمی توانند مجلس عروسی و عزا برپا نکنند و فعالیت اقتصادی نداشته باشند، لذا برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی تا ریشه کنی این ویروس منحوس باید به نحو شایسته مدیریت شود.

در ابتدای این دیدار مجتبایی، رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالار پذیرایی کاشان از وجود ۶۰۰ رستوران، تالار و اغذیه فروشی مجوزدار در این شهرستان خبر داد و افزود: بالغ بر ۲۵۰ رستوران، تالار و اغذیه فروشی بدون مجوز نیز در کاشان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اتحادیه صنف رستوران و پذیرایی های کاشان نسبت به دیگر واحدهای صنفی بیشترین خسارت را در شرایط کرونایی متحمل شده اند، بیان داشت: متاسفانه  دولت نیز تاکنون نسبت به تعهدات خود در دادن خدمات و تسهیلات به این صنف عمل نکرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha