چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد کرونا و رزمایش کمک مومنانه کاشان با آیت الله سلیمانی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه با اجرای محدویت های کرونایی در هفته آینده فعالیت های هیئات مذهبی کاشان بیشتر خواهد شد، گفت: مقدمات تهیه ماسک رایگان، ارزان قیمت و تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان در کاشان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی در جلسه ستاد کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه کاشان که با حضور آیت الله سلیمانی و اعضای این ستاد در دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان  برگزار شد با بیان اینکه هیئات مذهبی کاشان در قالب عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی و در راستای همیاری و همکاری با کادر درمانی فعالیت های چشمگیری داشته اند، گفت: به دلیل عادی بودن شرایط زندگی  قبلی، هیئات مذهبی کاشان هنوز به صورت جدی  وارد عمل نشده اند، ولی با بحرانی شدن شرایط کرونا در این شهرستان  کلیه هیئات در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه با اجرای محدویت های کرونایی در هفته آینده، فعالیت های هیئات مذهبی کاشان بیشتر خواهد شد، افزود: مقدمات تهیه ماسک رایگان، ارزان قیمت و تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان در کاشان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی کاشان تذکر لسانی به شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی  را در دستور کار خود قرار داده اند، خاطرنشان کرد: حمایت از افراد بی بضاعت، تذکر به نانوایی ها، آغاز تولید ماسک  رایگان، توزیع غذای رایگان، دادن میان وعده غذایی به کادر درمان و برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای جهادی از دیگر اقدامات هیئات مذهبی این شهرستان می باشد.

حجت الاسلام بصیرتی به پیگیری جذب خیرین برای درمان بیماران کرونایی بی بضاعت و تهیه و توزیع داروی آنها اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه خیلی از بیماران کرونایی «بستری در خانه» قادر به تامین هزینه درمان و گرفتن آزمایش نیستند مقرر شده خیرین وابسته به هیئات مذهبی کاشان وارد عمل شوند.

اجرای پویش روزانه معنوی با همراهی روحانیون در کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان نیز در این جلسه از اجرای  پویش روزانه  معنوی در جهت معنویت زایی با توسل به درگاه الهی با همراهی روحانیون و ائمه جمعه و جماعات کاشان خبر داد.

سرهنگ پاسدار کریم اکبری با اشاره به اینکه کمک خیرین محدوده مساجد شهرستان کاشان پاسخگوی نیازهای موجود جامعه نیست، گفت: به دلیل شرایط خاص کرونایی در کاشان باید کمیته پشتیبانی از پایگاه های سلامت و کمک به نیازمندان با  حضور خیرین تشکیل شود.

وی با قدردانی از تلاش های دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در پیگیری کمک به نیازمندان، افزود: ایشان در قدم اول، اقدام به تهیه ۵۰ هزار ماسک رایگان برای توزیع بین نیازمندان نموده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه هیچ محدویتی در برپایی قرارگاه های سلامت در کاشان وجود ندارد، بیان داشت: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان از مساجد و نهادهایی که توان کار کردن داشته باشند استقبال می کند.

وی با بیان اینکه محوریت فعالیت ها و ظرفیت های رزمایش کمک مؤمنانه و سلامت براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید در مساجد باشد، گفت: ائمه جماعات مساجد به عنوان فرماندهان اصلی پایگاه های سلامت با همکاری دیگر اعضا کارها را به صورت هدفمند پیش  می برند 

سرهنگ اکبری استفاده از ظرفیت طب سنتی و گیاهی در مبارزه با ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: براساس پیشنهاد ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه ها از ظرفیت طب سنتی در حوزه آموزش و پیشگیری باید استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هفته آینده برای تجلیل از پزشکان، پرستاران و کادر درمان کاشان باید برنامه‌ریزی های لازم به عمل آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha