جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابوالفضل احمدی، مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد

حوزه / مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به مجلس شورای اسلامی توصیه کردند که معیشت ضعفا مورد توجه قرار گیرد، اگر مسئولان ظرفیت مردمی را باور کنند و کار را به دست مردم بسپارند، قطعا شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

حجت‌الاسلام‌ ابوالفضل احمدی، مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه ذکر خدا خلأ بسیاری از زندگی‌های امروز است، بیان کرد: اگر دنبال آرامش هستیم قطعا «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» و اگر در جستجوی بازار امن و عدالت‌مند و بدون فریب و یا تاثیرگذاری و پاکدستی در ادارات و دستگاه‌ها هستیم، باید به سمت خدا گام برداریم و از غیر خدا دوری کنیم.

وی، درس بزرگ کرونا در کنار دیگر تجارب حاصل از این بلیه را یادآور شد و گفت: دادن رنگ و بوی خدایی به زندگی و توجه و بازگشت به خدا درس بزرگی بود که از این تجربه آموختیم و نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: درس دیگر، یاد مرگ و آخرت است، چرا که در طول این بلیه افراد مرگ را بسیار نزدیک دیدند که برای فقیر و غنی یکسان بود تا جایی که به‌ویژه در بدو امر، شاهد مراجعات مکرر مردم برای نوشتن وصیت‌نامه بودیم.

حجت‌الاسلام احمدی با پرداختن به جنبه دیگری از تأثیرات اعتقادی کرونا، بیان کرد: در طول شیوع کرونا، شاهد وفاق و اتحاد همگانی برای این مقابله با این معضل بوده و هستیم تا بتوان از خطرات آن تا حد امکان کاست، ویروس خطرناک‌تری به نام گناه و ولنگاری فرهنگی در جامعه شیوع دارد که برای مبارزه با آن، وفاق و اتحاد همگانی میان آحاد جامعه ضرورت دارد.

مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد تأکید کرد: تهدید گناه در جامعه به مراتب بالاتر است و دین را نشانه می‌رود، لذا در این مورد هم چه خوب است وفاق و اتحاد ملی ایجاد شود و همه دست به دست هم دهیم تا پدیده‌های مخربی مانند بدحجابی‌، رسوه، پارتی‌بازی، کم‌کاری، بازی با اعتقادات مردم و ... از بین برود یا کاهش یابد.

حجت‌الاسلام احمدی، ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی را ریشه آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: امروز بسیاری از گناهان در جامعه اتفاق می‌افتد، اما ما مسئولیت خود را در قبال معروفات و منکرات جامعه فراموش کرده‌ایم. می‌طلبد که همان همدلی و اتحاد برای مبارزه با ویروس کرونا، در برابر ولنگاری فرهنگی، منکرات و گناهان نیز شکل بگیرد و دست به دست هم در برابر آفت‌های تهدیدکننده جامعه، خانواده، اقتصاد، اجتماع و ... بایستیم.

مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد در ادامه با بیان اینکه همه منتظر رخ دادن فاجعه در ایران در جریان شیوع کرونا بودند، ادامه داد: به مدد حضور جهادی مردم در عرصه درمان و سلامت، به کارگیری توانمندی نیروهای جهادی برای تامین اقلام بهداشتی، ضدعفونی و ... و نیز با حکمت و درایت رهبری کمبودهای روزهای اول رفع شد و امروز شاهد همدلی، دلسوزی و آرامش قابل توجه در جامعه هستیم و مراقبت‌های بهداشتی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تدبیر مقام معظم رهبری و حرکت جهادی مردم در قالب گروه‌های جهادی مردمی و زحمت مسئولان به‌ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، و حضور همگانی در صحنه سبب شد که وضعیت ما در زمره زمینه مبارزه با کرونا در مقایسه با بسیاری کشورهای پیشرفته و ابرقدرت، بسیار مطلوب باشد. اگر این حرکت‌ها شکل نمی‌گرفت، امروز باید شاهد وضعیتی به‌مراتب فجیع‌تر از آمریکا و اروپا می‌بودیم.

مدیر مدرسه علمیه ولایت شهرکرد اظهار کرد: در حالی که امروز صدای اعتراض به وضعیت معیشت و سلامت در کشورهای غربی بلند شده است، در جامعه ایران شاهد همدلی میان مردم و مسئولان و دست‌اندرکاران نظام بهداشت و سلامت هستیم، ضمن اینکه حرکت‌های مردمی و جهادی در راستای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان جامعه و آسیب‌دیدگان کرونا همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه همین حضور مردم در صحنه باید در عرصه اقتصادی نیز باید اتفاق بیفتد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به مجلس شورای اسلامی توصیه کردند که معیشت ضعفا مورد توجه قرار گیرد، اگر مسئولان ظرفیت مردمی را باور کنند و کار را به دست مردم بسپارند، قطعا شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هر جا مردم وارد میدان عمل شوند، آبادانی و پیشرفت رقم خواهد خورد و ورود ظرفیت مردمی به عرصه اقتصادی علاوه بر کاهش مشکلات قطعا کاهش آثار تحریم را نیز در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha