پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گردان بسیج طلاب و روحانیون  اصفهان در رزمایش اقتدار عاشورایی

حوزه/ حضرت امام(ره) فرمودند به همه ملت ایران و مسئولان می گویم که چه در جنگ و چه در صلح بزرگ ترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته است.

حجت الاسلام  علی بهرامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به تاثیرات صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که دست غارتگران استعمارگر از ایران اسلامی قطع شد و منافع آنها به خطر افتاد، حضرت امام(ره) دستور دادند که در ۵ آذر سال ۵۸ بسیج مستضعفین تشکیل گردد و در آن زمان نیز فرمودند  باید همه قوای خود را برای نجات کشور مجتمع کنیم و قوای خود را برای تعلیمات نظامی مجهز نماییم.
وی افزود: یکی از عظیم ترین سرمایه های کشور، نیروی انسانی بخصوص نیروی های جوان است و امت جوان حضرت امام(ره) در آن زمان بدون فوت وقت به تشکیل بسیج جهت تحقق ارتش ۲۰ میلیونی اقدام کردند.
حجت الاسلام بهرامی، تشکیل بسیج را یکی از فلسفه های مقابله با رژیم بعث عراق دانست و گفت: هنوز یک سال از تشکیل بسیج نگذشته بود که رژیم بعث عراق در راستای اهداف پلید آمریکای جهان خوار و استکبار جهانی علیه ایران به یک حمله همه جانبه دست زد و در آن زمان بسیجیان و جوانان سلحشور در مقابل تجاوز بعثی ها ایستادگی کردند.
وی اضافه کرد: جوانان سلحشور در آن زمان به فرمان حضرت امام(ره) در پایگاه های مقاومت تحت عنوان بسیج گردهم آمدند و با کوچک ترین اشاره حضرت امام(ره) به جبهه های نبرد رفتند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و بعد از هشت سال ایستادگی در مقابل دشمنان برای ایران اسلامی پیروزی به ارمغان آوردند.
مسئول اسبق سازمان بسیج طلاب استان اصفهان با تاکید بر وظایف بسیج پس از جنگ تحمیلی، تصریح کرد: امنیت داخلی کشور هم در همان زمان پیروزی انقلاب و در سخت ترین شرایط که منافقین رسما پناهنده به عراق و مزدوران رژیم بعث بودند و هم در زمان کنونی که در فرانسه فعالیت دارند توسط بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج حفظ شده است.
وی با اشاره به نمونه هایی از فعالیت ها و اقدامات بسیجیان در حوادث و بلایای طبیعی طی سال های اخیر عنوان کرد: امروز نیز بسیجیان در تمام عرصه ها و میادین هر زمان که لازم باشد حضور پیدا می کنند و در حوادث طبیعی و بلایا، حضور بسیجیان گره گشای مشکلات و موجب دلگرمی مسئولان است.
وی به برخی از بیانات حضرت امام(ره) درباره اهمیت بسیج و لزوم هوشیاری ملت درباره دشمنان اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) فرمودند به همه ملت ایران و مسئولان می گویم که چه در جنگ و چه در صلح بزرگ ترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته است.
مسئول اسبق سازمان بسیج طلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز نیز برخی با خیال خام هنوز دشمنی آمریکای جهان خوار را باور ندارند، در حالی که نباید لحظه ای از کید دشمنان غافل بمانیم.
حجت الاسلام بهرامی با تاکید بر ماموریت های بسیج طلاب و روحانیون و اساتید تصریح کرد: حضرت امام(ره) در همان زمان نیز فرمودند: "که یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجویان و طلاب است" و ۵ ماموریت برای بسیج طلاب و روحانیون و اساتید و دانشگاه ها بیان کردند.
وی افزود: اولین وظیفه طلاب علوم دینی و اساتید و دانشجویان این است که باید با تمام توان خود از انقلاب و اسلام دفاع کنند، لذا امروز اولین وظیفه اساتید بسیجی این است که در مراکز خود در حوزه های انقلاب در عرصه های مختلف از انقلاب و اسلام دفاع نمایند.
حجت الاسلام بهرامی وظیفه حفظ انقلاب اسلامی که ماحصل خون هزاران شهید و ایثار و جانبازی رزمندگان و مجاهدین است را برعهده طلاب و دانشجویان و اساتید بسیجی دانست و گفت: امروز اولین وظیفه ما این است که از اسلام و انقلاب دفاع کنیم و اجازه ندهیم انقلاب را به انحراف بکشانند.
وی اضافه کرد: دومین وظیفه ای که بر اساس فرمایش حضرت امام(ره) بر عهده طلاب، دانشجویان واساتید بسیجی می باشد این است که در مراکز حوزه و دانشگاه باید پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند و سیاست جمهوری اسلامی را که حاکمیت اسلامی و حاکمیت علوی است حفظ نمایند.
مسئول اسبق سازمان بسیج طلاب استان اصفهان به تلاش دشمنان در انحراف نظام و انقلاب اسلامی به سوی غرب و شرق اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان به دنبال این هستند که انقلاب را به سمت غرب و شرق منحرف کنند و در حالی که با دنیا ارتباط داریم اما افراد و جریان های نفوذی هایی می خواهند جمهوری اسلامی را به آن سمت و سو ببرند.
وی سومین وظیفه حوزویان و دانشگاهیان را بر مبنای بیانات حضرت امام(ره) حفظ اتحاد و یگانگی دانشگاه و حوزه بیان کرد و ادامه داد: امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند.
حجت الاسلام بهرامی، وظیفه چهارمی که به عهده اساتید و حوزویان و دانشجویان است را جلوگیری از نفوذ ایادی آمریکا و استکبار عنوان کرد و گفت: طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی دشمنان قصد نفوذ داشتند اما بسیجیان، حوزویان و دانشجویان اجازه این کار را ندادند و بصیرت افزایی نمودند، هم چنان که می بینیم اکنون نیز استکبار می خواهد برای ما مجتهد و مرجع تقلید درست کند، لذا باید به مردم بصیرت داد و حضرت امام(ره) نیز در آن زمان فرمودند تنها با بسیج است که این مهم انجام می پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه پنجم حوزویان بنا بر فرموده حضرت امام(ره) این است که تحکیم مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده این دو پایگاه علمی، یعنی حوزه و دانشگاه می باشد و امام در آن زمان نیز فرمودند: "حوزه و دانشگاه باید چهارچوب های اصیل ناب محمدی را در اختیار تمام اعضای بسیج قرار دهند و باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج منحصر به ایران اسلامی نیست".
مسئول اسبق سازمان بسیج طلاب استان اصفهان تاکید کرد: امروز هسته های مقاومت در تمام جهان به وجود آمده و در مقابل شرق و غرب ایستاده و خواب را از چشم دشمنان ایران اسلامی گرفته است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha