سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر شما / تغسیل و تدفین بیماران کرونایی توسط طلاب جهادگر بسیجی رفسنجان

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر از تغسیل و تدفین شرعی اموات کرونایی توسط مبلغان هجرت استان بوشهر خبر داد.

حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر از سفر به مناطق تبلیغی استان و سرکشی از مبلغان هجرت خبر داد و اظهار داشت: جهت بررسی وضعیت منطقه تبلیغی مبلغان هجرت طی دو روز به همراه مسئول هجرت استان به مناطق تبلیغی سطح استان اعزام و از فعالیت های تبلیغی مبلغان هجرت بازدید به عمل آمد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در این سفر فعالیت های تبلیغی مبلغان، فضاها و فرصت های تبلیغی موجود و مشکلات و چالش های فضای تبلیغی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده توسط مبلغین هجرت در مناطق تبلیغی، گفت: راه اندازی کلاس های قرآن به صورت مجازی و حضوری و دارالقرآن ها، تشکیل گروه های جهادی جهت کمک های مومنانه بین مردم، همکاری فعال با پایگاه های بسیج و محوریت در انجام فعالیت های پایگاه، پیگیری جمع آوری زکات، راه‌اندازی هیات نوجوانان برخی از این فعالیت های است.

حجت الاسلام بردستانی افزود: برگزاری کلاس های تقویتی درسی جهت دانش آموزان، ساخت و ترمیم مساجد و حسینیه ها، انجام امور اموات کرونایی(غسل و کفن و دفن)، حضور در بیمارستان ها به عنوان همیار بیمار و کمک به کادر بیمارستان، هماهنگی جهت استفاده نوجوان و جوانان از فضاهای ورزشی موجود در منطقه و حضور خود روحانیون در فعالیت ها و برگزاری کلاس های آموزشی جهت کودکان و نوجوانان، پیگیری مشکلات مردم در منطقه تبلیغی(آب، برق، گاز، راه، کارهای اداری و ...)، حل اختلاف مردم و زمینه سازی فرهنگ بخشش به جای قصاص، پخش اذان و دعاها در منطقه تبلیغی در ایام کرونا جهت حفظ شعائر و تقویت روحیه معنوی و جذب سرمایه و وام جهت اشتغال زایی روستا از دیگر فعالیت های مبلغان هجرت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر، تعداد مبلغان هجرت استان را ۲۷ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: این مبلغان در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند.

وی، زمینه سازی برای ایجاد رشد معنوی و ارتقای دینی جامعه و ترویج علوم و معارف اسلامی را از جمله وظایف مهم روحانیان برشمرد و افزود: روحانیون در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم روستاها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام بردستانی با اشاره به نقش موثر روحانیان طرح هجرت برای ترویج معارف دینی در شهرها و روستاهای ایران اسلامی، افزود: حضور روحانیون در روستاها نه تنها باعث ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی می شود بلکه به رفع اختلافات و مشکلات روستا نیز بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha