جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی جهادی

حوزه/ طلاب و روحانیون شهرستان تاکستان در مراکز درمانی حضور دارند و تا زمان ریشه کنی این ویروس منحوس در خدمت مردم، بیماران و کادر درمانی خواهیم بود.

خبرگزاری «حوزه» - قزوین / ابوالفضل قاسم لو یکی از اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان است که از زمان شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان، تغسیل اموات کرونایی و همچنین ضد عفونی معابر و خیابان ها و کمک رسانی در پایگاههای مواسات مومنانه حضوری فعال دارد.

این طلبه جهادی به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: روحانیت برای خدمت به مردم همیشه پیشگام بوده و این بار نیز در راستای سلامت و رفع دغدغه‌های مردم در بحران کرونا گام برداشتند و آداب شرعی در تغسیل و تدفین جان‌باختگان ناشی از این ویروس منحوس را انجام دادند.

وی ادامه داد: با ورود روحانیت آرامش به خانواده های اموات کرونایی بازگردانده شد.

قاسم لو عنوان کرد: حضور روحانیون در کنار مردم در حوادثی چون سیل، زلزله، کرونا بدون هیچ برتری، نشان داد حوزه های علمیه و روحانیت همیشه در کنار مردم اند.

ایستاده در خطر

وی اظهار کرد:  اوایل شیوع کرونا گفته می شد بخاطر رعایت اصول بهداشتی ممکن است فوتی های کرونا بدون غسل دفن شوند، لذا جمعی از طلاب  واساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان با مدیریت حجت الاسلام علی بخشی، سریعا به دفتر امام جمعه اعلام آمادگی کردند و تا الان نیز در این عرصه حضور فعال دارند.

حجت الاسلام قاسم لو عنوان کرد: اعمال شرعی بر متوفیان ناشی از ویروس کرونا جاری می شود و  در صورت لزوم از خانواده میت می خواهیم که ما را در نماز همراهی کند.

تا ریشه کنی کرونا در خدمت مردمیم

 وی با اشاره به نحوه حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها جهت پرستاری از بیماران کرونایی و کمک به کادر درمانی، بیان کرد: طلاب و روحانیون شهرستان تاکستان در مراکز درمانی حضور دارند و تا زمان ریشه کنی این ویروس منحوس در خدمت مردم، بیماران و کادر درمانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: شیرینی طعم خدمت وقتی بیشتر می شود که ما با علم به خطر زیاد بیماری کرونا، داوطلبانه به صحنه آمده تا باری از دوش مردم برداریم.

 دوستانم مبتلا شده اند

این طلبه جهادی ادامه داد: برخی از طلاب و روحانیون که در حال خدمت رسانی در مراکز درمانی و همچنین تغسیل اموات کرونایی هستند، مبتلا به ویروس منحوس شده اند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha